Maserati wraca do gry. Powrót Trójzębu do świata wyścigów ucieleśnia nowy wyczynowy samochód GT2, który zaliczył właśnie swój torowy debiut na Autodromo Varano de Melegari.Występ na torze w Parmie stanowi zapowiedź serii wydarzeń poprzedzających pierwszy oficjalny start maszyny, który nastąpi pod koniec czerwca w Belgii – w 24-godzinnym maratonie na Spa.
Maserati jest gotowe, aby tchnąć nowe życie we wspomnienia z ekscytujących występów marki w mistrzostwach GT. W roli głównej – głodny sukces samochód, który przywołuje wyczyny jego poprzednika, chwalebnego i zwycięskiego MC12.
Historia Trójzębu w sporcie motorowym to historia trwających niemal sto lat sukcesów, unikalnego i charakterystycznego DNA oraz pasji rozbudzanej przez więź marki z potężnym dziedzictwem z przeszłości i jej dążeniem ku przyszłości, której niezbędnym budulcem są właśnie wyścigi.
Maserati GT2 reprezentuje uosobienie szybkości, elegancji, stylu i innowacji. Samochód zaprojektowany jako arcydzieło wydajności: niezwykły i zapierający dech w piersiach, stworzony, by świętować powrót marki na tory. Ten nowy rozdział rozpoczął się pod koniec 2022 r., wraz z ogłoszeniem startów w Mistrzostwach Świata Formuły E ABB FIA 2023. Teraz czas na dołączenie do GT2 European Series – wszystko w ramach strategii mającej na celu powrót Trójzębu do wyścigowej rywalizacji.
Maserati GT2, opracowane i zaprojektowane przez inżynierów Maserati we współpracy z Centro Stile Maserati, z myślą o uzyskaniu typowych dla marki standardów estetycznych, dziedziczy z seryjnej wersji niezwykły silnik Nettuno V6 o mocy 463 kW (630 KM) – wznosząc samochód na wyższy poziom.
Jego zjawiskowe specyfikacje techniczne obejmują zupełnie nową, opatentowaną technikę MTC (Maserati Twin Combustion), która wywodzi się z silników F1, ultralekki monokok z włókna węglowego – doskonałe rozwiązanie zapewniające dobry stosunek masy do mocy, a także lekkie, kompozytowe nadwozie, które do maksimum wykorzystuje elementy aerodynamiki do poprawy w obszarze pionowych obciążeń, a jednocześnie zapewnia najlepszą efektywność pod względem oporu.
Wiele uwagi poświęcono opracowaniu prawidłowego wyważenia obciążenia aerodynamicznego – spód samochód zaprojektowano z myślą o wzorowej synergii z przednim splitterem i regulowanym tylnym spojlerem. Panele nadwozia z możliwością błyskawicznego demontażu pozwalają na szybką wymianę komponentów, a podwozie charakteryzuje się wysoką sztywnością skrętną oraz zginającą.
Wspomaganie kierownicy jest realizowane w pełni elektrycznie. Wszystkie elementy zawieszenia to specyficzne komponenty wyścigowe – zarówno z przodu, jak i z tyłu znajdą się regulowane amortyzatory oraz regulowane stabilizatory. To samo dotyczy elektroniki. Sześciobiegowa sekwencyjna wyścigowa przekładnia oraz łopatki do zmiany przełożeń przy kierownicy i el