Mercedes-AMG C 63 S E PERFORMANCE wyznacza początek nowej ery

Nowy Mercedes-AMG C 63 S E PERFORMANCE to prawdziwy przełom w 55-letniej historii AMG – dzięki wykorzystaniu know-how z Formuły 1 przenosi najnowocześniejsze rozwiązania techniczne ze sportu motorowego na otwarte drogi. Nowa odsłona C 63 jednocześnie debiutuje jako Limuzyna i Kombi.

     

Mercedes-AMG C 63 S E PERFORMANCE

Ekspresyjny design z wyrazistym przednim zderzakiem

Forma podąża za funkcją: design nowego C 63 S różni się od Klasy C bardziej muskularnymi proporcjami. Zarówno Limuzyna, jak i Kombi korzystają ze znacząco zmodyfikowanej karoserii AMG. Sam przód jest o 50 mm dłuższy, a przednie błotniki zostały poszerzone. Łącznie na długość obu wersjom nadwoziowym przybyło 83 mm. Szerszy rozstaw kół przedniej osi skutkuje o 76 mm większą całkowitą szerokością z przodu. Z kolei rozstaw osi zwiększył się o 10 mm. Nową wyróżniającą cechą C 63 S jest smukły wylot powietrza pośrodku maski, harmonijnie połączony z dwoma muskularnymi wybrzuszeniami. I jeszcze drobny, acz znaczący szczegół: po raz pierwszy w seryjnym modelu Mercedes-AMG gwiazdę Mercedesa z wieńcem laurowym na pokrywie silnika zastępuje okrągła plakietka z czarnym emblematem AMG.

Dostępne są również liczne lakiery i elementy wyposażenia, które umożliwiają dalszą indywidualizację. Wyłącznie dla C 63 S dostępny jest matowy, grafitowo szary lakier AMG magno. Wygląd zewnętrzny można dodatkowo spersonalizować, wybierający pakiety AMG z elementami z włókna węglowego, pakiety AMG Night I i II lub pakiet aerodynamiczny AMG.

Stylowe wnętrze, nowa generacja foteli AMG Performance

Wyrafinowaną aurę we wnętrzu potęgują sportowe fotele AMG ze specjalnym wzorem tapicerki i charakterystycznymi przeszyciami. Sportową lub luksusową stronę C 63 S podkreślają ekskluzywne kolory oraz szereg obić ze skóry nappa, z wytłoczonym logo AMG na przednich zagłówkach. Na życzenie dostępne są całkowicie przeprojektowane fotele AMG Performance drugiej generacji. Wyróżniają je boczki z otworami zmniejszającymi wagę, które zapewniają też lepszą wentylację.

    

System multimedialny MBUX z widokami parametrów napędu hybrydowego

System informacyjno-rozrywkowy MBUX oferuje liczne widoki i funkcje specyficzne dla AMG oraz hybrydowego napędu. Należą do nich specjalne konfiguracje zestawu wskaźników, centralnego ekranu oraz opcjonalnego wyświetlacza head-up. Wygląd wskaźników można personalizować za pomocą różnych stylów i indywidualnie wybieranych widoków. Specyficzny dla AMG styl Supersport pozwala wyświetlać różne treści za pośrednictwem pionowej struktury menu: z istotnymi dla napędu hybrydowego temperaturami lub aktualnymi ustawieniami zawieszenia albo skrzyni biegów. Ponadto kierowca może wybrać widok mapy nawigacji lub danych dotyczących zużycia. Także head-up oferuje charakterystyczne dla AMG style wyświetlania – Race i Supersport. Z kolei wysokiej jakości grafika na centralnym ekranie wizualizuje istotne parametry, takie jak przepływ mocy w zespole napędowym, prędkość obrotowa silnika, moc, moment obrotowy i temperatura jednostki elektrycznej, a także temperatura akumulatora.

     

Specyficzny dla AMG napęd hybrydowy E PERFORMANCE: silnik spalinowy z przodu, elektryczny z tyłu

Nowy Mercedes-AMG C 63 S E PERFORMANCE korzysta z połączenia 4-cylindrowego, turbodoładowanego silnika o pojemności 2,0 l z jednostką elektryczną (silnik synchroniczny z magnesami trwałymi), wysokowydajnym akumulatorem opracowanym w Affalterbach oraz w pełni zmiennym napędem na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+. Moc systemowa 500 kW (680 KM) i systemowy maksymalny moment obrotowy 1020 Nm zapewniają imponujące osiągi: zarówno Limuzyna, jak i Kombi przyspieszają od zera do 100 km/h w 3,4 s. Rozpędzanie kończą dopiero przy elektronicznie zblokowanej prędkości 280 km/h (Limuzyna) lub 270 km/h (Kombi), w obu przypadkach z opcjonalnym pakietem kierowcy AMG.