Mercedes-Benz VISION AVTR na CES 2020 w Las Vegas

Niezwykłe połączenie: holistyczna koncepcja VISION AVTR w niespotykany sposób łączy dyscypliny projektowania wnętrza, nadwozia oraz obsługi pojazdu. Charakterystyczny, otwarty design „spaja” kabinę z tym, co na zewnątrz, w emocjonalną całość, a za jego inspiracje posłużyły stworzenia z filmu „AVATAR”. Łukowaty profili organiczny język projektowania sprawiają, że VISION AVTR stanowi wizjonerskie spojrzenie projektantów Mercedesa na wygląd samochodów przyszłości.

Mercedes-Benz VISION AVTR – najważniejsze cechy

Mercedes-Benz VISION AVTR – inspirowany filmem „AVATAR”: nazwa tego przełomowego pojazdu koncepcyjnego symbolizuje nie tylko bliską współpracę przy jego opracowywaniu z zespołem filmu „AVATAR”, ale także koncepcję ADVANCED VEHICLE TRANSFORMATION (z ang. zaawansowana transformacja pojazdu). Wizjonerski model ucieleśnia wizję motoryzacji z odległej przyszłości w oczach projektantów, inżynierów i badaczy trendów Mercedes-Benz. To rezultat bezprecedensowego globalnego partnerstwa jednej z najbardziej innowacyjnych marek w branży rozrywkowej oraz ósmej najcenniejszej marki na świecie – Mercedes-Benz. Inspirowany światem Pandory, VISION AVTR pokazuje zupełnie nową interakcję człowieka, maszyny i natury.

Design i interfejs użytkownika

Niezwykłe połączenie: holistyczna koncepcja VISION AVTR w niespotykany sposób łączy dyscypliny projektowania wnętrza, nadwozia i obsługi. Charakterystyczny otwarty design spaja kabinę pojazdu z tym, co na zewnątrz, w emocjonalną całość, a za jego inspiracje posłużyły stworzenia z filmu „AVATAR”. Łukowaty profil i organiczny język projektowania sprawiają, że VISION AVTR stanowi wizjonerskie spojrzenie na wygląd samochodów przyszłości.

Łączność biometryczna: zamiast konwencjonalnej kierownicy do połączenia człowieka z maszyną służy wielofunkcyjny element sterujący w konsoli środkowej. Po umieszczeniu ręki na jednostce sterującej wnętrze „ożywa”,a pojazd rozpoznaje kierowcę na podstawie jego tętna i oddechu.

Wciągająca przestrzeń wrażeń: wystarczy unieść rękę, a na dłoni pojawia się menu, dzięki któremu pasażer może intuicyjnie wybierać spomiędzy różnych funkcji. Przykład? Trójwymiarowe grafiki generowane w czasie rzeczywistym, pomocne w odkrywaniu fikcyjnego świata Pandory z różnych perspektyw. Wizualne połączenie pomiędzy pasażerami, a światem zewnętrznym tworzy zakrzywiony moduł wyświetlacza.