Mercedes-Benz VISION EQXX bije własny rekord efektywności

Podróż trwa dalej – podczas kolejnej długodystansowej wyprawy najefektywniejszy Mercedes-Benz w historii demonstruje jeszcze niższe zużycie energii – 8,3 kWh/100 km – i imponujące zarządzanie temperaturą.

     

Mercedes-Benz VISION EQXX

1202 km podczas letniej podróży na jednym ładowaniu akumulatora

Mercedes-Benz VISION EQXX bije swój własny rekord efektywności w rzeczywistych warunkach jazdy – znów pokonał na jednym ładowaniu akumulatora ponad 1000 km. Po rekordowej, debiutanckiej jeździe ze Stuttgartu do Cassis (Francja) w kwietniu br. pojazd badawczy z gwiazdą podniósł poprzeczkę, pokonując bez ładowania 1202-kilometrową trasę ze Stuttgartu do Silverstone w Wielkiej Brytanii.

Wkrótce po starcie, z powodu zamkniętej autostrady, musiał skorzystać z objazdu i przejechać wymagający odcinek lokalnymi drogami w pobliżu Stuttgartu. Później przekroczył francuską granicę w pobliżu Strasburga, a następnie z autostradową prędkością przemierzył północną Francję i dotarł do Calais, gdzie wjechał do Eurotunelu.

Kontynuując swoją podróż po Wielkiej Brytanii, okrążył Londyn autostradą M25 i zaliczył postój w siedzibie ekipy F1 Mercedes-AMG Petronas w Brackley. Tam czekali już eksperci Formuły 1 oraz Formuły E, którzy pomogli w opracowaniu jego zaawansowanego układu napędowego. Później VISION EQXX skierował się do Silverstone, gdzie trafił w ręce gościnnego kierowcy Nycka de Vriesa z Holandii. Zawodnik zespołu Formuły E Mercedes-EQ zdecydował, że nie będzie traktował pojazdu badawczego łagodnie – na kultowym brytyjskim torze rozpędził go do maksymalnej prędkości 140 km/h i pokonał nim 11 okrążeń.

Podczas całej podróży – w obliczu dużego natężenia ruchu i letnich temperatur – VISION EQXX osiągnął średnie zużycie energii na poziomie 8,3 kWh/100 km, robiąc użytek ze swojego innowacyjnego systemu zarządzania temperaturą.

Długodystansowe podróże VISION EQXX po publicznych drogach nie tylko mają na celu demonstrowanie efektywności zastosowanych rozwiązań w zróżnicowanych, rzeczywistych scenariuszach ruchu, ale też dostarczają ekspertom ds. badań i rozwoju cennych danych na potrzeby realizowanego programu rozwoju.