Mercedes-Maybach po raz kolejny podkreśla swój status

Marka Mercedes-Maybach symbolizuje ekskluzywny luksus, maksymalny poziom komfortu oraz najnowocześniejsze rozwiązania techniczne w świecie samochodowej inżynierii, usług i akcesoriów. Uchodzi za pioniera w definiowaniu stylu oraz statusu. Wilhelm Maybach – człowiek, który na początku XX wieku użyczył marce swojego nazwiska – opracowywał produkty łączące przełomową konstrukcję z intuicyjną obsługą i wyszukanym designem. Jego maksymą było tworzenie rzeczy najlepszych spośród tych z najlepszych. Dziś marka Mercedes-Maybach łączy te długie tradycje z wizjonerskimi koncepcjami na przyszłość. Oczywiście oznacza to, że swoją czołową pozycję opiera także na nowych trendach i wymaganiach klientów w segmencie dóbr luksusowych. Jeszcze jesienią 2019 roku, w listopadzie, Mercedes-Maybach zaprezentuje swojego pierwszego SUV-a.

Marka Mercedes-Maybach

Łączyć najnowsze rozwiązania techniczne z niespotykanym luksusem – tak w skrócie brzmi formuła sukcesu Maybacha. W jego historii wiele było wydarzeń, które dowodzą, że marka zawsze potrafiła dopasowywać się do aktualnych wyzwań, a zarazem kształtować przyszłość. W 1900 r. Wilhelm Maybach, dyrektor techniczny zakładów Daimler-Motoren-Gesellschaft i wieloletni kompan Gottlieba Daimlera, opracował pierwszego Mercedesa. Nisko położony środek ciężkości, aluminiowy silnik zamontowany wzdłużniez przodu, podwójne wałki rozrządu i innowacyjna chłodnica o strukturze plastra miodu sprawiają, że Mercedes 35 HP – znany jako Simplex – uchodzi za prekursora nowoczesnych aut osobowych. Kiedy wiosną 1901 r. nowy wóz zdominował tydzień wyścigów w Nicei, Wilhelm Maybach otrzymał tytuł „Roi des Constructeurs” – „Króla projektantów”.

Podczas gdy Wilhelm Maybach opracowywał pierwszego Mercedesa, inny niemiecki wizjoner marzył o mobilności w powietrzu. Był nim hrabia Zeppelin. Ale dopiero innowacyjny silnik o wysokiej mocy i niskiej masie, z ognioodpornym gaźnikiem, zapewnił przełom w urzeczywistnieniu idei statku powietrznego. Jego architektami byli Wilhelm Maybach i jego syn Karl, który jako praktykant w Daimler-Motoren-Gesellschaft już od 17. roku życia podążał śladami swojego słynnego ojca. W 1909 r. obaj przedsiębiorcy założyli firmę Luftfahrzeug-Motorenbau GmbH, która dała początek późniejszemu przedsiębiorstwu Maybach-Motorenwerke z siedzibą w Friedrichshafen. Ich potężne silniki napędzały samoloty, statki i autobusy, a także lokomotywę „Latający Hamburger”, przodka wszystkich pociągów dużych prędkości.

Kiedy Karl Maybach opracował w 1919 roku swój pierwszy samochód, wykorzystał Mercedesa: pojazd testowy oznaczony jako W 1 bazował na podwoziu auta spod znaku gwiazdy. Podobnie jak ojciec, syn był utalentowanym projektantem. Jego wynalazki, na przykład innowacyjna przekładnia z nadbiegiem, oraz dążenie do technicznej perfekcji stworzyły legendę marki Maybach i przyciągnęły krąg znamienitych klientów, a wśród nich cesarzy i królów, bankierów i przemysłowców, najlepszych sportowców oraz gwiazd.

W latach 20. i 30. podróże na znaczne odległości były kwestią statusu i stylu. W czasach, gdy powstały najpiękniejsze liniowce wszech czasów – francuski Normandie i brytyjska Queen Mary, Maybach budował najlepszy samochód – Maybach Zeppelin. Najbardziej okazała luksusowa niemiecka limuzyna swojej epoki łączyła rozwiązania techniczne, osiągi i komfort z najwyższej półki.

W 1960 r. firma Maybach-Motorenbau GmbH została przejęta przez Daimlera. W 2002 r. pojawił się kolejny pojazd produkowany pod nazwą Maybach, który ówczesny koncern Daimler Chrysler zaprezentował szerokiej publiczności jesienią 2002 r. W eleganckim stylu kontynuował on tradycje swojej marki. Modele Maybach 57, Maybach 62 i Maybach 62 Landaulet – motoryzacyjne dzieła sztuki – powstawały w oparciu o osobiste dyskusje klientów z projektantami w Maybach Center of Excellence (z ang. centrum doskonałości) w Sindelfingen pod Stuttgartem, a następnie były budowanew manufakturze Maybacha. Nabywcom na całym świecie dostarczano jedo 2013 r.

W 2014 r. narodził się Mercedes-Maybach – submarka Mercedes-Benz stworzona w ramach restrukturyzacji marki. Prócz głównego modelu, Mercedesa-Maybacha Klasy S, na rynek trafiały niszowe pojazdy specjalne, takie jak Mercedes-Maybach S 600 Pullman, oraz limitowane samochody luksusowe, jak na przykład Mercedes-Maybach S 650 Cabriolet. A jeszce tej jesieni marka zaprezentuje swojego pierwszego SUV-a.