Mitsubishi Outlander PHEV – historia sukcesu

W ciągu ostatnich lat globalny przemysł samochodowy zaczął wykorzystywać elektromobilność jako wkład w walkę ze zmianami klimatycznymi, opracowując samochody koncepcyjne i tworząc sojusze, by przyspieszyć prace, jakich wymaga osiągnięcie postępu, zarówno w zakresie akumulatorów, komponentów układu napędowego, jak i elektroniki.

Jednak dla Mitsubishi Motors Corporation (MMC) elektromobilność od dawna była składową podstawowej działalności firmy, głęboko zakorzenioną w jej filozofii badawczo-rozwojowej, czego dowodem jest rozpoczęcie prac nad pojazdami elektrycznymi (EV) już w październiku 1966 roku.


Mitsubishi Outlander PHEV

Mitsubishi Outlander PHEV

W tym sensie dzisiejszy Mitsubishi Outlander PHEV jest najnowszym produktem z długiej listy elektrycznych pojazdów Mitsubishi, a także początkiem całej gamy pojazdów łączących architekturę SUV ze zelektryfikowanym układem napędowym, czy to w pełni elektrycznym, czy też opartym na takim układzie rozwiązaniem hybrydowym z zewnętrznym ładowaniem akumulatorów opracowanym przez MMC.

Outlander PHEV jest rozwiązaniem unikalnym w całej branży, korzystającym z zalet architektury opartej na napędzie elektrycznym EV, poczynając od znacznej redukcji masy (a tym samym sprawności energetycznej), do bezproblemowego działania, sprawnego pakowania, standardowo dostępnych różnych metod ładowania (w ruchu, regeneracyjnego, użycia trybu ładowania, ładowania z domowego gniazdka, szybkiego ładowania), zerowej emisji spalin w codziennym użytkowaniu (w większości przypadków) i ograniczonej emisji w czasie długodystansowych podróży, nie wspominając o pełnej kompatybilności z dopiero wprowadzanymi inteligentnymi ekologicznymi systemami elektrycznymi, w tym inteligentnymi sieciami V2G (samochód – sieć) / V2H (samochód – dom). Te zdobycze technologiczne opracowywane są sukcesywnie przez Mitsubishi od 1966 roku.