Można już składać rezerwacje na Mazdę MX-30 w Europie

Pierwszy samochód elektryczny w gamie japońskiego producenta, Mazda MX-30 dostępna w ramach rezerwacji po premierze na targach motoryzacyjnych w Tokio, została opracowana z myślą o kierowcach, którzy nie chcą rezygnować z przyjemności prowadzenia.

Mazda MX-30

Dzięki unikalnemu projektowi drzwi o koncepcji freestyle, ekologicznym materiałom i odpowiednio dobranym akumulatorom o zasięgu około 200 km przekraczającym średni dzienny dystans 48 kilometrów pokonywanych przez europejskich kierowców, Mazda MX-30 jest kolejnym pozytywnym etapem na drodze ewolucji Mazdy do redukcji emisji zanieczyszczeń, zapoczątkowanym najnowszą premierą innowacyjnej jednostki napędowej Skyactiv-X. Podobnie jak w przypadku napędów spalinowych, Mazda stosuje w swoim pierwszym samochodzie elektrycznym rightsizing, który jednak w tym przypadku odnosi się do odpowiedniego dobrania wielkości akumulatora trakcyjnego do rozmiaru i przeznaczenia samochodu z myślą o pozostawieniu jak najmniejszego śladu węglowego w ujęciu „well to wheel”, czyli od wydobycia surowców, poprzez ich przetworzenie, produkcję samochodu, jego eksploatację aż po utylizację.

Samochód napędzany baterią, a nie bateria na kołach

Komentując premierę Mazdy MX-30, która pojawi się w europejskich salonach sprzedaży w drugiej połowie 2020 r. (w Wielkiej Brytanii w 2021 roku), Yasuhiro Aoyama, Prezes i Dyrektor Zarządzający Mazda Motor Europe powiedział:


„Podobnie jak w przypadku wszystkich samochodów Mazdy, nasi projektanci i inżynierowie mieli bardzo jasno sprecyzowany cel dla naszego pierwszego pojazdu z napędem elektrycznym. Postanowiliśmy, że będzie wyróżniać się sylwetką nadwozia oraz doskonałym prowadzeniem, co jest kluczowym elementem DNA Mazdy i czyni nas wyjątkowymi w porównaniu z konkurentami na rynku, a co najważniejsze – pozytywnie przyczynia się do zmniejszenia emisji w całym cyklu życia samochodu.”

“Oprócz technologii elektryfikacji, które wprowadzamy w całej naszej gamie modelowej, jako mniejszy producent skupiliśmy wszystkie nasze wysiłki na stworzeniu samochodu elektrycznego, który według naszych przewidywań będzie drugim samochodem w rodzinie, a zasięg naszego pojazdu będzie odpowiadał potrzebom klientów.”

“Wielu przedstawicieli mediów, którzy mieli okazję prowadzić nasz prototypowy pojazd testowy zgodnie twierdzi, że jest to jeden z niewielu samochodów elektrycznych, którego charakterystyka jezdna jest tożsama z pozytywnymi cechami zwykłego samochodu. Dostarczanie przyjemności z jazdy jest esencją każdego modelu Mazdy jaki projektujemy i nie inaczej będzie w naszym samochodzie elektrycznym.” – dodał Aoyama.