Nissan JUKE, kultowy miejski crossover marki, wkrótce otrzyma nowy zespół napędowy. Będzie to konstrukcja hybrydowa, zapewniająca odpowiednie osiągi w połączeniu z niższym zużyciem paliwa oraz obniżoną emisją CO2.
„Strategia elektryfikacji produktów Nissana nabiera tempa. Jeszcze w tym roku w gamie pojawi się JUKE Hybrid, wyznaczający kolejny ważny etap w realizacji naszego strategicznego celu elektryfikacji wszystkich modeli do 2023 r.” – powiedział Guillaume Cartier, prezes Nissana w regionie AMIEO.
JUKE Hybrid będzie wyposażony w hybrydowy zespół napędowy o wielu trybach pracy. W odróżnieniu od innych hybrydowych konstrukcji, w których silnik elektryczny jest tylko dodatkiem do silnika spalinowego, oferuje on użytkownikom istotne korzyści:
- Rozpoczęcie jazdy tylko w trybie elektrycznym (za każdym razem)
- Przyjemność prowadzenia w każdych warunkach
- Wyjątkowo niskie zużycie paliwa dzięki inteligentnej skrzyni biegów o wielu trybach pracy, efektywnemu hamowaniu z odzyskiwaniem energii oraz wydajnemu akumulatorowi
Podstawowym założeniem przy opracowywaniu hybrydowego zespołu napędowego było zapewnienie nabywcom modelu JUKE wyjątkowej przyjemności z jazdy. Zadaniu temu sprosta nowy, mocny, szybko reagujący i oszczędny zespół napędowy.
Nowy hybrydowy zespół napędowy w pełni wykorzystuje atuty Aliansu w zakresie rozwiązań technicznych.
W skład zespołu napędowego wchodzi opracowany przez Nissana, zaawansowany technicznie silnik spalinowy nowej generacji, zaprojektowany specjalnie do pracy w układzie hybrydowym, który rozwija moc 69 kW (94 KM) i zapewnia moment obrotowy do 148 Nm.
Za napęd elektryczny odpowiada dostarczony przez Nissana silnik elektryczny o mocy 36 kW (49 KM) i momencie obrotowym 205 Nm. Z Renault pochodzą natomiast: 15-kilowatowy wysokonapięciowy prądnico-rozrusznik, falownik oraz chłodzony cieczą akumulator o pojemności 1,2 kWh, a także innowacyjna skrzynia biegów.
Zespół ten rozwija moc o 25% większą niż aktualnie stosowany w modelu JUKE silnik benzynowy przy oszczędności w zużyciu paliwa dochodzącej do 40% w cyklu miejskim oraz do 20% w cyklu mieszanym (dane w trakcie homologacji).
Ważnym elementem zapewniającym przyjemność z jazdy Nissanem JUKE Hybrid jest zaawansowana przekładnia o wielu trybach pracy i obniżonym tarciu wewnętrznym, umożliwiająca optymalne wykorzystanie osiągów silnika elektrycznego, spalinowego lub obu jednocześnie.
W celu zmniejszenia tarcia wewnątrz skrzyni biegów, zamiast konwencjonalnych synchronizatorów zastosowano sprzęgła kłowe do przełączania czerech biegów przy napędzie spalinowym i dwóch przy napędzie elektrycznym. Temu samemu celowi służy wyeliminowanie tradycyjnego sprzęgła. Samochód zawsze rusza z miejsca w trybie w 100% elektrycznym. Dwa siłowniki elektryczne synchronizują zmianę przełożeń, zapewniając płynne i dynamiczne przyspieszanie.