Nowy HR-V e:HEV jest napędzany zaawansowanym zespołem hybrydowym Hondy z dwoma silnikami elektrycznymi, łączącym oszczędność z dynamiką reakcji. Subkompaktowy SUV dołącza do linii modeli e:HEV (Hybrid Electric Vehicle) Hondy i stanowi jeden z ostatnich kroków w realizacji zobowiązania marki, zakładającego zelektryfikowanie europejskiej gamy podstawowych modeli do 2022 roku.
Honda postawiła sobie za cel zaprojektowanie od nowa modelu HR-V, będącego połączeniem wyróżniającej się stylistyki, wyjątkowej oszczędności i najwyższej funkcjonalności. Nowy model, stworzony z myślą o zaspokojeniu wysokich wymagań współczesnych konsumentów, prezentuje rzadki kompromis pomiędzy stylistyką SUV-a klasy premium, a wyjątkową przestronnością, zachowując jednocześnie kompaktowe wymiary i oferując łatwy dostęp do wnętrza. Było to możliwe dzięki zastosowaniu opracowanej przez Hondę koncepcji „Maksimum Człowieka, Minimum Maszyny” (M/M), która opiera się na przekonaniu, że celem techniki i projektowania jest spełnianie potrzeb kierowcy i pasażerów.
Model HR-V e:HEV nowej generacji, wyróżniający się dynamicznymi bocznymi przetłoczeniami i gładkimi powierzchniami, ucieleśnia prostą, czystą i nowoczesną filozofię stylistyczną marki, którą prezentują ostatnie modele Hondy.
Kompaktowe coupé, zainspirowane tymi samymi podstawowymi koncepcjami – funkcjonalnością i pięknem – prezentuje się zarazem znajomo, a jednocześnie zwraca uwagę ekscytującym wyglądem, radosnym charakterem i śmiałą bryłą SUV-a. Elegancką sylwetkę uzyskano dzięki zwiększeniu o 10 mm prześwitu i obniżeniu dachu o 20 mm w porównaniu z poprzednim modelem. Atrakcyjny wygląd SUV-a i estetyczną solidność, której oczekują współcześni klienci, zapewniają większe, 18-calowe koła, będące standardowym wyposażeniem nowej Hondy HR-V oraz skrócony zwis przedni.
Gładkie powierzchnie samochodu, z elementami stylistycznymi wkomponowanymi w kształt nadwozia, odzwierciedlają klarowność i prostotę projektu. Przykładami są reflektory, rzucająca się w oczy osłona chłodnicy wraz z niższym wlotem powietrza, przykrytym siatką, wtapiają się płynnie w wysunięty front samochodu i przednie błotniki, nadając im bardziej wymodelowany, elegancki, a zarazem śmiały wygląd.
Aby stworzyć nowoczesną, dyskretną estetykę boków nadwozia i uzyskać poczucie pędu, prędkości, projektanci zastosowali wyrazistą poziomą linię biegnącą wzdłuż nadwozia od reflektorów aż do tylnych świateł. Wystająca przednia część nadwozia i cofnięty słupek A tworzą długą maskę, która optycznie przesuwa przestrzeń kabiny do tyłu i jeszcze bardziej podkreśla zgrabne proporcje nadwozia typu coupé. Połączenie użyteczności i estetyki jest widoczne w prostej i eleganckiej konstrukcji drzwi bagażnika, w których przestrzenną formę zgrabnie wkomponowano klamkę drzwi.
Aerodynamikę poprawiono bez konieczności stosowania zbędnych elementów konstrukcyjnych, które często wpływają negatywnie na stylistykę. Turbulencje pomagają zmniejszyć: kurtyna wlotu powietrza w przednim zderzaku, tylne krawędzie progów i elegancki kształt tylnych świateł, wspomagane przez tylny spojler, który redukuje zawirowania powietrza za pojazdem. Efektem zastosowania tych wszystkich elementów jest większa stabilność i oszczędność paliwa przy dużych prędkościach, bez uszczerbku dla eleganckiego wyglądu.
We wnętrzu nowego HR-V każdy element został zaprojektowany z myślą o uzyskaniu odczucia przestronności i rozświetlenia oraz interakcji pasażerów ze światem zewnętrznym, a także zapewnieniu niespotykanego w segmencie subkompaktowych SUV-ów komfortu i walorów praktycznych. Solidność wykonania kabiny robi wrażenie i zaprasza nowoczesnymi, teksturowanymi tkaninami i miękkimi w dotyku materiałami.