Nowa Klasa C: zelektryfikowane układy napędowe i hybrydy plug-in o zasięgu ok. 100 km

Systematyczna elektryfikacja i inteligentny downsizing sprawiają, że najnowsza Klasa C wyznacza nowe standardy w dziedzinie efektywności. Gama silnikowa modelu obejmuje wyłącznie zelektryfikowane 4-cylindrowe jednostki napędowe z aktualnej modułowej rodziny silników Mercedes-Benz FAME – co odgrywa istotną rolę w uzyskaniu elastyczności w ramach międzynarodowej sieci produkcyjnej. Wkrótce po premierze do oferty dołączą hybrydy plug-in o zasięgu w trybie elektrycznym wynoszącym około 100 km (WLTP).

Zarówno silniki wysokoprężne, jak i benzynowe oprócz turbodoładowania korzystają z drugiej generacji układu tzw. łagodnej hybrydy – rozrusznika zintegrowanego z alternatorem (ISG). ISG wykorzystuje 48-woltową pokładową instalację elektryczną, umożliwiając realizację funkcji takich jak „żeglowanie”, dodatkowy „zastrzyk” momentu obrotowego podczas przyspieszenia i odzyskiwanie energii. Efekt: znaczne obniżenie zużycia paliwa. Poza tym dzięki ISG jednostki uruchamiają się bardzo szybko i komfortowo. W rezultacie działanie funkcji start/stop jest dla kierowcy niemal tak samo niezauważalne jak przejście z trybu żeglowania z wyłączonym silnikiem do dynamicznego przyspieszenia. Ponadto inteligentna współpraca z ISG zapewnia wyjątkowo płynną pracę jednostki na biegu jałowym.

Pierwszy silnik wysokoprężny ze zintegrowanym rozrusznikoalternatorem

Czołowym reprezentantem działań zmierzających do poprawy efektywności jest nowy silnik wysokoprężny OM 654 M z drugą generacją rozrusznika zintegrowanego z alternatorem (ISG) oraz 48-woltową częściową pokładową instalacją elektryczną. Funkcje odzyskiwania energii i „żeglowania” z wyłączoną jednostką napędową sprawiają, że silnik jest jeszcze oszczędniejszy. Oprócz elektryfikacji, która obejmuje również zastosowanie elektrycznej sprężarki w układzie klimatyzacji, lista najważniejszych modyfikacji obejmuje:
 • nowy wał korbowy, który zwiększa skok tłoka do 94,3 mm i pojemność do 1992 ccm (wcześniej: 92,3 mmi 1950 ccm)
 • zwiększenie ciśnienia wtrysku do 2700 barów (poprzednio: 2500 barów)
 • wyjątkowo krótkie czasy reakcji i równomierne dostarczanie mocy dzięki zastosowaniu dwóch chłodzonych cieczą turbosprężarek, które mają teraz zmienną geometrię turbiny
 • wypełnione sodem kanały chłodzące w każdym ze stalowych tłoków; pomaga to rozproszyć skoki temperatury w komorze spalania