Nowa Toyota Corolla to odświeżona i udoskonalona wersja 12. generacji modelu, który w Europie jest drugim najpopularniejszym samochodem segmentu C, a w Polsce od dwóch lat jest liderem rynku aut osobowych.
Wraz z faceliftingiem Corolla zyskuje piątą generację technologii hybrydowej – zelektryfikowane napędy z silnikiem 1.8 oraz 2.0 są mocniejsze i bardziej dynamiczne, a jednocześnie bardziej wydajne od poprzedników.
Nowy model jest standardowo wyposażony w najnowszy system multimedialny o szybszym działaniu i większej funkcjonalności oraz w nowy cyfrowy kokpit o szerokich możliwościach konfiguracji, wyświetlany na 12,3-calowym ekranie na tablicy wskaźników.
Corolla 2023 jest wyposażona w zestaw systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota T-MATE, który łączy najnowszą generację pakietu Toyota Safety Sense z innymi systemami wspomagania jazdy. Dzięki wyposażeniu samochodu w nowy moduł komunikacyjny z kartą SIM, który zapewnia stałe połączenie z internetem, technologie bezpieczeństwa, multimediów i łączności będą za zgodą kierowcy otrzymywały aktualizacje online. Odświeżoną stylistykę nadwozia i wnętrza podkreślają nowe światła, wzory kół, tapicerki i kompozycje kolorystyczne.
Corolla jako jedyna w swoim segmencie daje klientom możliwość wyboru dwóch pełnych napędów hybrydowych, które wyróżniają się pod względem niskiego zużycia paliwa oraz możliwości poruszania się wyłącznie na silniku elektrycznym bez ładowania baterii z zewnętrznego źródła.
Nowa Corolla po faceliftingu trafi do sprzedaży w Europie w pierwszym kwartale 2023 roku.
Wraz z faceliftingiem Toyota Corolla zyskuje zupełnie nową technologię hybrydową piątej generacji. Podobnie jak w poprzednim modelu, gama napędów obejmuje dwa układy hybrydowe do wyboru – z silnikiem benzynowym 1,8 l oraz mocniejszy z silnikiem benzynowym 2,0 l.
W obu układach wprowadzono znaczące zmiany, dzięki którym zyskały większą moc i lepsze osiągi przy większej wydajności. Modyfikacje objęły nową jednostkę sterującą PCU i udoskonaloną przekładnię elektryczną, mocniejszą baterię litowo-jonową oraz zmienioną charakterystykę pracy napędu, aby zapewnić jeszcze większą przyjemność z jazdy.