Nowa wersja Audi Q7

Audi Q7 przeszło gruntowną aktualizację, zarówno wizualną, jak i techniczną. Audi Q7 prezentuje nową stylistykę rodziny Q i oprócz przestronności oferuje też wysoką dynamikę i doskonały komfort. Technika mild-hybrid, cyfrowa koncepcja obsługi oraz opcjonalne reflektory diodowe HD Matrix z światłem laserowym Audi, to tylko niektóre z zastosowanych w nim nowoczesnych rozwiązań technicznych. Nowe Audi Q7 w europejskich salonach sprzedaży dostępne będą od połowy września.

        

Stylistyka zewnętrzna nowego Audi Q7

Audi Q7 prezentuje najnowszy język stylistyczny czterech pierścieni, z typowymi dla siebie elementami modelu typu SUV. W przodzie wyraźnie widać dużą, ośmiokątna osłonę chłodnicy Singleframe z sześcioma pionowymi listwami porządkującymi jej strukturę. W ten sposób Audi Q7 wygląda na jeszcze mocniejsze. Dwuczęściowe boczne wloty powietrza mają jeszcze bardziej wyraziste kształty, podobnie jak obszar progów, podkreślający spory prześwit tego dużego SUV’a, a co za tym idzie jego właściwości terenowe. Reflektory – opcjonalnie mogą to być reflektory diodowe HD Matrix ze światłem laserowym Audi – swoim kształtem i sygnaturą świetlną podkreślają szerokość tego dużego samochodu. Chromowana, widoczna z daleka listwa umieszczona na przeprojektowanym tyle auta, tworzy wizualne połączenie pomiędzy płaskimi światłami tylnymi o bardzo technicznym wyglądzie, podkreślając jednocześnie poziome linie stylistyczne. Projektanci uzyskali tu wyjątkowy wygląd z napiętymi, płaskimi powierzchniami, rozciągającymi się na całą szerokość tyłu, zwłaszcza w okolicach miejsca na montaż tablicy rejestracyjnej. Audi Q7 prezentuje się wyjątkowo, jeśli wyposażone zostało w opcjonalną linię stylistyczną nadwozia: S line. Dolny spojler na przednim zderzaku, sportowo podkreślona, lakierowana osłona podwozia z tyłu oraz 19-calowe felgi kół są wyposażeniem standardowym.

Sportowe na asfalcie, mocne poza nim: zawieszenie

Audi wyraźnie udoskonaliło dynamiczne atrybuty modelu Q7. Elektromechaniczny system aktywnej stabilizacji przechyłu jest tu dostępny opcjonalnie. Amortyzatory z możliwością regulacji stopnia tłumienia redukują ruchy nadwozia na nierównych nawierzchniach, o ile samochód jedzie prosto. Podczas jazdy sportowej ich praca skupia się na optymalnej kompensacji przechyłu – tendencja samochodu do pochylania się w zakręcie jest tu znacznie zredukowana.

Również opcjonalnie dostępny jest układ czterech kół skrętnych. Przy niskich prędkościach koła tylne skręcają o maksymalnie 5 stopni w kierunku przeciwnym do kąta skrętu kół przednich, wpływając w ten sposób na większą zwrotność pojazdu. Podczas jazdy po autostradzie te same koła skręcają w kierunku tym samym co koła przednie, zwiększając stabilność auta.