Nowe Audi A3 Limousine

Nadjeżdża druga generacja przełomowego Audi A3 Limousine. Systemy infotainment i systemy wsparcia kierowcy tej czterodrzwiowej, kompaktowej limuzyny są teraz w pełni scyfryzowane i działające w sieci. Kryjące się pod eleganckim nadwoziem nowe napędy i odpowiednio zestrojone zawieszenie zapewniają dynamiczne wrażenia i bardzo wydajne prowadzenie. Nowe Audi A3 Limousine na rynku pojawi się na początku lata 2020 r.

        

Audi A3 Limousine

Nowe Audi A3 Limousine ma bardzo sportowy, a zarazem elegancki wygląd. W porównaniu z poprzednikiem, samochód jest teraz o 4 cm dłuższy (długość: 4,5 m), choć rozstaw osi pozostał bez zmian. Szerokość auta wzrosła o 2 cm, do 1,82 m, a jego wysokość o 1 cm, do 1,43 m. Wpłynęło to na zwiększenie przestrzeni nad głową – o dobre 2 cm z przodu, gdzie równocześnie pozycja fotela kierowcy jest niższa – oraz po bokach. Pojemność bagażnika – 425 l. – jest dokładnie taka sama jak w modelu poprzednim.

Emanująca mocą i elegancka: stylistyka zewnętrzna

Przód samochodu zdominowany jest przez dużą osłonę chłodnicy Singleframe z grillem z kratownicą w stylistyce plastra miodu. Po jej obu bokach umieszczono charakterystyczne reflektory. Ich zewnętrzne krawędzie tworzą trapezoidalne kąty zbiegające ku dołowi. W najbardziej rozbudowanej wersji wyposażonej w reflektory diodowe Matrix LED w kątach tych umieszczono nowe, cyfrowe światła do jazdy w dzień. Światła te składają się z matrycy pikseli zbudowanej z 15 diodowych segmentów, które mogą być indywidualnie uruchamiane i nadają poszczególnym wersjom A3 Limousine unikalnego charakteru.

W Audi A3 Sportback linia nadwozia biegnąca nad progami auta, tuż przed tylnym nadkolem wznosi się w kierunku tylnych świateł, akcentując w ten sposób krótki tył auta. W Limousine natomiast linia boczna ciągnie się aż po tylny zderzak. Podkreśla to długość pojazdu (Limousine jest o 15 cm dłuższe niż Sportback) i nadaje bokom eleganckiego wyglądu. Wklęsła powierzchnia poniżej linii ramion dodatkowo akcentuje progi i krawędzie. W takich miejscach dokładnie zaobserwować można grę świateł i cieni na powierzchniach. Linia dachu od słupka B dynamicznie opada – podobnie jak wygląda to w autach typu coupé – i kończy się efektownym spojlerem na klapie bagażnika. Spojler – opcjonalnie dostępny w wersji z carbonu – wizualnie akcentuje tył auta i podkreśla mocny wygląd czterodrzwiowej limuzyny.