Nowe Audi A6 allroad quattro

20 lat od swego debiutu, na rynku pojawia się czwarta generacja Audi A6 allroad quattro. Standardowe wyposażenie: napęd na cztery koła quattro i pneumatyczne zawieszenie adaptive air suspension o regulowanej wysokości sprawiają, że samochód ten doskonale czuje się zarówno na drogach utwardzonych, jak i poza nimi. Mocne silniki V6 TDI zapewniają dużą siłę uciągu – nawet do 2,5 tony. Dostojny wygląd i jeszcze bardziej spersonalizowane opcje wyposażenia wpływają na to, że nowe A6 allroad quattro jeszcze bardziej niż jego poprzednik przemawia do klientów doceniających połączenie oryginalnej stylistyki, niezwykłej wszechstronności i najwyższej klasy komfortu.

A6 allroad quattro: duże i wszechstronne Audi

Audi przedstawia czwartą generację A6 allroad quattro, świętując przy tym dwudziestą rocznicę wprowadzenia tego wariantu modelowego na rynek. Ta uniwersalna wersja Avanta miała swą premierę w roku 1999. Samochód doskonale czuje się zarówno na drogach utwardzonych, jak i poza nimi, oferując przy tym dużą siłę uciągu. Standardowy napęd na cztery koła quattro oraz również standardowe zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension o regulowanej wysokości zwiększają możliwości jazdy terenowej, a jednocześnie są niezmiennie dynamiczne i komfortowe na drodze utwardzonej. Charakterystyczny wygląd oraz bogate wyposażenie uzupełniają bogatą gamę talentów A6 allroad quattro.

Szeroka gama funkcji zawieszenia umożliwiająca jazdę zarówno po drogach utwardzonych, jak i poza nimi

Karoseria Audi A6 allroad quattro zawieszona jest nawet o 45 mm wyżej niż klasycznego A6 Avant. Standardowy prześwit wynosi tu 139 mm, co podkreśla terenowe kwalifikacje tego modelu. Samochód nie traci swej mocy, nawet gdy ciągnie przyczepę o masie do 2,5 tony.

Zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension z adaptacyjną kontrolą stopnia tłumienia jest w modelu A6 allroad quattro wyposażeniem standardowym i zestrojone zostało w ten sposób, by samochód ten zwiększył swe terenowe możliwości. W zależności od prędkości i od trybu ustawionego w systemie Audi drive select, zawieszenie może zmieniać swą wysokość. Podczas ruszania w trybach „auto” i „comfort” zawieszenie ustawione jest na standardowej wysokości 139 mm, którą można aktywnie regulować w zależności od osiąganej prędkości. Jeśli w systemie ustawiono najwyższe położenie karoserii, a prędkość pojazdu wynosi maksymalnie 35 km/h, cała karoseria unosi się o 45 mm. Z kolei po przekroczeniu tej prędkości, automatycznie się obniża. Przy prędkościach autostradowych – powyżej 120 km/h – karoseria obniża się o 15 mm. Jeśli A6 allroad quattro rusza w trybie „offroad”, a jego prędkość nie przekracza 80 km/h, karoseria automatycznie ustawia się o 30 mm wyżej niż standardowo. Podczas bardzo wolnej jazdy – do 35 km/h – w trybie „lift” karoseria unosi się o kolejne 15 mm, co daje aż 45 mm powyżej pozycji standardowej.

Oprócz specjalnego zawieszenia adaptacyjnego, Audi A6 allroad quattro oferuje inne funkcje komfortowe, w tym standardowo montowany układ kontroli zjazdu ze wzniesienia oraz asystenta kąta nachylenia, pomagające podczas jazdy w terenie. Wykonując jazdę w lekkim terenie kierowca może włączyć na ekranie systemu MMI odpowiednią funkcję, pokazującą aktualną wartość kąta nachylenia w kierunku wzdłużnym i poprzecznym, a w miejscach w których pojazd narażony jest na wywrócenie się, na ekranie ukazuje się specjalne ostrzeżenie. Na stromym zboczu układ kontroli zjazdu ze wzniesienia ogranicza prędkość do wartości ustalonej wcześniej przez kierowcę (od 2 do 30 km/h) i w razie potrzeby selektywnie i wybiórczo hamuje każdym z czterech kół. Na sypkich nawierzchniach, wykorzystując specjalną funkcję układu ABS, system zapewnia dodatkową moc hamowania na przednie koła. W trybie „offroad” systemu Audi drive select, wszystkie ważne systemy dynamicznego prowadzenia, aż po kontrolę stabilizacji, dostosowują się do warunków jazdy w terenie.