Modelem Audi e-tron, koncern z Ingolstadt w 2018 roku wkroczył w erę elektromobilności, wyznaczając początek elektrycznej przyszłości marki z czterema pierścieniami w logo. Od tego czasu, model ten wyznacza standardy w segmencie elektrycznych SUV-ów klasy luksusowej.
Nowe Audi Q8 e-tron włącza się w historię sukcesu tego elektrycznego pioniera. Topowy elektryczny SUV i crossover zachwyca zoptymalizowaną koncepcją napędu, poprawioną aerodynamiką, wyższą wydajnością ładowania, większą pojemnością akumulatorów oraz zwiększonym do 582 kilometrów zasięgiem w wersji SUV (zgodnie z WLTP) i do 600 kilometrów w wersji Sportback (zgodnie z WLTP). Znaczące zmiany, zwłaszcza w przedniej części pojazdu, nadają nowemu flagowemu SUV’owi Audi świeżego wyglądu.
Od czasu wprowadzenia cztery lata temu na rynek modelu Audi e-tron i dzięki jego sprzedaży na poziomie 150 000 sztuk, Audi konsekwentnie realizuje elektryczną mapę drogową. Portfolio pojazdów elektrycznych marki obejmuje obecnie osiem modeli. Do roku 2026 będzie ich ponad 20. Od tego momentu Audi będzie wprowadzać na rynek globalny wyłącznie modele w pełni elektryczne.
„Dzięki naszej strategii korporacyjnej ‘Vorsprung 2030’, wyznaczyliśmy konkretną datę wycofania się z produkcji silników spalinowych i jasno zdecydowaliśmy, że w ciągu 11 lat Audi będzie marką w pełni elektryczną” – powiedział Markus Duesmann, prezes zarządu AUDI AG. „Nowe Audi Q8 e-tron, ze swoją zwiększoną wydajnością i zasięgiem oraz z dopracowaną stylistyką, jest kolejnym ważnym elementem gamy naszych w pełni elektrycznych modeli. Gama ta, dzięki emocjonalnym modelom nadającym się do codziennego użytku, ma na celu wzbudzenie w ludziach ekscytacji elektromobilnością.”
Członek zarządu AUDI AG ds. rozwoju technicznego Oliver Hoffmann, skupił się natomiast na korzyściach dla klienta zaoferowanym dzięki tym udoskonaleniom.
„W nowym Q8 e-tron udało nam się znacznie zwiększyć zarówno pojemność akumulatorów, jak i wydajność ładowania. Pozwoliło nam to osiągnąć optymalną równowagę między gęstością energii a pojemnością ładowania, a także zwiększyć wydajność” – powiedział. „Na dodatek, we wszystkich wersjach Q8 e-tron udoskonaliliśmy silniki, progresywny układ kierowniczy i systemy kontroli zawieszenia, a tym samym dynamiczne właściwości jezdne, typowe dla Audi.”