Nowe Audi R8 Coupe V10 GT RWD

Dwanaście lat po premierze pierwszego Audi R8 GT, Audi Sport GmbH wprowadza na rynek drugą edycję tego ekskluzywnego supersportowego samochodu: nowe Audi R8 Coupé V10 GT RWD. Moc 5,2-litrowego, wolnossącego silnika V10 została w nim zwiększona do 456 kW (620 KM), co czyni go najmocniejszą jednostką z napędem na tylne koła w historii marki.

Nowa, siedmiobiegowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów zapewniająca szybsze zmiany oraz nowy tryb jazdy Torque Rear, pozwalają kierowcy wybrać poziom wsparcia systemu ESC.

     

Audi R8 Coupe

Umożliwia to wejście w kontrolowaną, a jednocześnie precyzyjną nadsterowność. Siedmiostopniowym, spersonalizowanym sposobem przesyłu momentu obrotowego na tylną oś steruje się za pomocą obrotowego przełącznika na kierownicy. Seria produkcyjna nowego R8 GT jest limitowana do 333 sztuk.

Nowe, ekskluzywne dodatki zewnętrzne i wewnętrzne stanowią hołd dla pierwszej generacji R8 GT. Należą do nich np. indywidualna numeracja egzemplarzy, specjalne felgi ze stopów lekkich oraz wnętrze w kolorach czerni i czerwieni. Nowe Audi R8 Coupé V10 GT RWD będzie dostępne dla klientów w roku 2023.

R8 GT żegna silnik V10

W porównaniu z R8 V10 performance RWD o mocy 570 KM, który to model został bazą dla drugiej edycji R8 GT, Audi Sport GmbH zwiększyło osiągi nowego modelu specjalnego, by zrównać je z wersją quattro. Konkretnie oznacza to: moc 620 KM z 10 cylindrów o pojemności skokowej 5,2 litra oraz moment obrotowy 560 Nm dostępny w przedziale od 6200 do 7000 obr/min (maks.: 8700 obr/min). W rezultacie, nowe R8 GT przyspiesza do 100 km/h w 3,4 sekundy, osiąga granicę 200 km/h w zaledwie 10,1 sekundy i osiąga prędkość maksymalną do 320 km/h.