Nowe BMW i4 z napędem eDrive piątej generacji

Wraz z pierwszym modelem średniej klasy premium o napędzie czysto elektrycznym BMW przenosi najważniejsze cechy charakterystyczne marki w erę bezemisyjnej mobilności – Napęd BMW eDrive piątej generacji w 2020 roku po raz pierwszy zostanie wprowadzony w BMW iX3, a w roku 2021 będzie stosowany także w BMW iNEXT i BMW i4 – Zaawansowana technologia ogniw akumulatorowych w BMW i4 pozwala uzyskać sportowe osiągi i zasięg wynoszący około 600 km.

Pierwszy model BMW Group o napędzie czysto elektrycznym dla klasy średniej premium łączy dynamikę jazdy, sportowo-elegancki design i jakość premium, a także komfort i funkcjonalność czterodrzwiowego Gran Coupé z bezemisyjną mobilnością. Zapowiada tym samym nową erę radości z jazdy.

Nowe BMW i4

Przyszłość mobilności elektrycznej będzie kształtowana przez technologię BMW eDrive piątej generacji, która zadebiutuje w produkowanym od 2020 roku BMW iX3 i będzie później stosowana również w BMW iNEXT i BMW i4. Dzięki technologii BMW eDrive piątej generacji, która obejmuje również najnowsze innowacje w dziedzinie ogniw akumulatorowych, BMW i4 wyznacza nowe standardy sportowych osiągów i oferuje zasięg wynoszący około 600 kilometrów.


BMW iX3

Rozwój BMW i4 jest częścią szeroko zakrojonej ofensywy produktowej BMW Group w zakresie modeli z napędem elektrycznym. Firma oferuje obecnie największy wybór modeli w pełni elektrycznych i hybrydowych plug-in wśród konkurentów. Do roku 2023 oferta BMW Group będzie już obejmować 25 modeli z napędem elektrycznym. Poprzez portfolio modeli, które obejmuje zarówno wydajne silniki spalinowe, jak i nowoczesne napędy hybrydowe plug-in oraz napędy czysto elektryczne, międzynarodowe przedsiębiorstwo uwzględnia zróżnicowane wymagania i życzenia swoich klientów w różnych regionach świata. Niezależnie od wybranego rodzaju napędu wszystkie obecne i przyszłe modele cechuje typowa dla marki radość z jazdy, która w każdym modelu odczuwana jest nieco inaczej.

Technologia BMW eDrive piątej generacji zapewniająca optymalną dynamikę, wydajność i zasięg

Technologia napędowa BMW i4 wyznacza nowe standardy w zakresie gęstości mocy, wydajności i zasięgu podczas bezemisyjnej jazdy. Silnik elektryczny, elektronika mocy, ładowarka i akumulator wysokonapięciowy zostały opracowane całkowicie od nowa. Razem tworzą one technologię BMW eDrive piątej generacji, dzięki której BMW Group dokonuje kolejnego znaczącego postępu w dziedzinie napędów elektrycznych. Technologia BMW eDrive piątej generacji od 2020 roku będzie wprowadzana najpierw w BMW iX3, a następnie w BMW iNEXT i BMW i4. Opracowany dla BMW i4 silnik elektryczny generuje moc maksymalną na poziomie 390 kW (530 KM), która jest równa mocy silnika V8 w obecnych modelach BMW z silnikiem spalinowym. Jego spontaniczne oddawanie mocy pomaga BMW i4 uzyskiwać doskonałe osiągi i nadzwyczajnie wysoką wydajność.

Istotnym elementem napędu BMW eDrive piątej generacji jest również nowo zaprojektowany akumulator wysokonapięciowy wykorzystujący najnowszą technologię ogniw akumulatorowych. Opracowana dla BMW i4 wersja akumulatora wysokonapięciowego charakteryzuje się wyjątkowo płaską konstrukcją i zoptymalizowaną gęstością energii. Przy wadze około 550 kilogramów osiąga pojemność energetyczną wynoszącą około 80 kWh. Dzięki temu BMW i4 uzyskuje zasięg oscylujący wokół 600 kilometrów.