BMW i7 M70 xDrive ustanawiające nowy rekord mocy pośród samochodów elektrycznych BMW Group jest również kolejnym kamieniem milowym BMW M GmbH na drodze do transformacji w kierunku elektromobilności. Luksusowa limuzyna jest już trzecim usportowionym modelem z napędem elektrycznym.
BMW i7 M70 xDrive zostanie zaprezentowane podczas międzynarodowych targów motoryzacyjnych Auto Shanghai (od 18 do 27 kwietnia 2023 r.) w Chinach. Wprowadzenie na światowe rynki rozpocznie się w drugiej połowie 2023 r.
Technologia BMW eDrive 5. generacji zastosowana w BMW i7 podlega ciągłemu rozwojowi mającemu na celu zwiększenie mocy i wydajności. Nowe BMW i7 M70 xDrive wyposażone jest w wysoce zintegrowane jednostki napędowe na przedniej i tylnej osi, w których silnik elektryczny, elektronika mocy i przekładnia są umieszczone w bardzo kompaktowej wspólnej obudowie.
Przystosowana do wymogów modelu M zasada działania maszyny synchronicznej o wzbudzeniu elektromagnetycznym daje w szczególności silnikowi elektrycznemu nowego BMW i7 M70 xDrive na tylnej osi bardzo wysoką gęstość mocy. Wartość 2,41 kW/kg czyni go obecnie najmocniejszym silnikiem elektrycznym BMW.
Ten nowy rekord uzyskano dzięki opatentowanej innowacji BMW Group, która wykorzystuje sześć uzwojeń wzbudzających w stojanie zamiast stosowanych zwykle trzech. Dzięki temu silnik elektryczny może generować bardzo wysoką moc przy lekkiej i kompaktowej konstrukcji i dostarczać ją w sposób ciągły aż po wysokie obroty. Pod względem gęstości mocy, ale też wydajności, wyraźnie przewyższa rozwiązanie z dwoma silnikami na tylnej osi.
Silnik na tylnej osi generuje maksymalną moc 360 kW (489 KM). Precyzyjnie kontrolowana interakcja z silnikiem elektrycznym o mocy 190 kW (258 KM) na przedniej osi tworzy elektryczny napęd na wszystkie koła z systemowym momentem obrotowym wynoszącym 1015 Nm w trybie Sport i aż 1100 Nm z włączoną funkcją M Launch Control i M Sport Boost. W efekcie napęd BMW i7 M70 xDrive oferuje niesamowitą elastyczność.
W funkcji M Launch Control zarówno regulacja momentu napędowego, jak i kontrola trakcji są zintegrowane z jednostką sterującą silnika. Zapewnia to bardzo precyzyjne dozowanie mocy generowanej przez silniki elektryczne, dzięki czemu można ją przełożyć na fascynujące osiągi bez utraty trakcji.