Nowe BMW X5 M Competition i nowe BMW X6 M Competition mogą pochwalić się nowym silnikiem V8 z technologią 48-woltową oferującym maksymalną moc 460 kW (625 KM), odświeżonym wyglądem zewnętrznym oraz systemem operacyjnym iDrive najnowszej generacji, który obejmuje zakrzywiony wyświetlacz BMW i system operacyjny BMW 8.
Dalszy rozwój i elektryfikacja napędu umożliwiły jeszcze bardziej spontaniczne oddawanie mocy. Świeże akcenty stylistyczne podkreślają dynamiczny i ekstrawagancki wygląd obu modeli. Technologia cyfrowa zapewnia nie tylko optymalną obsługę, ale także postęp w dziedzinie systemów automatyzacji jazdy i parkowania.
Pierwsze wyczynowe modele BMW M GmbH z technologią 48 V
W silnikach nowego BMW X5 M Competition i nowego BMW X6 M Competition najnowszej generacji, po raz pierwszy w wyczynowych samochodach marki, zastosowano technologię 48-woltową. Silnik elektryczny zintegrowany z kompaktową obudową 8-stopniowej skrzyni M Steptronic pełni jednocześnie funkcję alternatora odwracalnego na wale korbowym oraz zapewnia do 9 kW (12 KM) dodatkowej mocy i 200 Nm momentu obrotowego. Potrzebną do tego energię dostarcza 48-woltowy akumulator umieszczony w komorze silnika. Jest on ładowany w szczególnie wydajny sposób dzięki adaptacyjnej rekuperacji w fazach hamowania silnikiem i hamulcami.
Technologia 48-woltowa oferowana jest w połączeniu z nowym silnikiem V8 M TwinPower Turbo. Oprócz międzyrzędowego kolektora wydechowego silnik o pojemności 4,4 l ma teraz również wzmocniony zespół korbowy, zmodernizowane turbodoładowanie, nowy dolot powietrza oraz zoptymalizowane smarowanie i separację oleju. Maksymalny moment obrotowy wynoszący 750 Nm dostępny jest w zakresie od 1800 do 5800 obr/min. Moc maksymalną 460 kW (625 KM) silnik uzyskuje przy 6000 obr/min.
Zoptymalizowana reakcja i wysokoobrotowa koncepcja silnika V8 oraz wspomaganie przez silnik elektryczny wynoszą typową dla M charakterystykę mocy na jeszcze bardziej fascynujący poziom. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje nowemu BMW X5 M Competition i nowemu BMW X6 M Competition 3,9 s. Większy temperament układu napędowego jest wyraźnie odczuwalny także podczas dynamicznego przyspieszania. Standardowy sportowy układ wydechowy M z elektrycznie sterowanymi klapami wzbogaca wrażenia z jazdy o niezwykle emocjonujące brzmienie. Nowe katalizatory przyczyniają się do optymalizacji emisji silnika spalinowego.
Silnik przekazuje napęd do nowej wersji 8-stopniowej skrzyni M Steptronic z układem Drivelogic, która w trybie automatycznym oraz ręcznym oferuje do wyboru trzy programy zmiany przełożeń. Innowacje obejmują m.in. zmodyfikowane zestrojenie skrzyni biegów i większą dynamikę przełączania biegów.
Charakterystyczne wrażenia z jazdy w nowym BMW X5 M Competition i nowym BMW X6 M Competition potęguje także nowo zastosowaną wersję napędu na wszystkie koła M xDrive, który połączony jest z aktywnym mechanizmem różnicowym M na tylnej osi. W menu M Setup kierowca może oprócz podstawowego trybu 4WD wybrać tryb 4WD Sport z przeniesieniem większej części momentu napędowego na tylne koła.
Zarówno struktura karoserii, jak i punktów mocowania zawieszenia są bardzo sztywne, co zapewnia typowe dla M połączenie dynamiki, zwinności i precyzji prowadzenia. Ponadto systemy układu jezdnego i amortyzacji pozwalają uzyskać maksymalny zakres od bezkompromisowo sportowego charakteru do komfortu na długich dystansach. Zmieniona zbieżność na tylnej osi zapewnia jeszcze większą stabilność jazdy przy dużych prędkościach.