Nowe Maserati GranTurismo

Powrót jednej z ikon Maserati: włoski producent sportowych aut przedstawia nowe GranTurismo. Tak otwiera się nowy rozdział w historii, która rozpoczęła się 75 lat temu, od Maserati A6 1500.

     

Maserati GranTurismo Modena i Trofeo

Coupé GranTurismo łączy wysokie, typowe dla samochodu sportowego osiągi z komfortem odpowiednim na długie dystanse, zarówno w wersji z mocnym silnikiem spalinowym, jak i z innowacyjnym napędem w 100% elektrycznym. Nowa odsłona modelu stanowi punkt odniesienia ucieleśniający koncepcję „Inni po prostu podróżują” i przenosi Maserati w przyszłość: to pierwszy samochód w historii marki, w którym zastosowano całkowicie elektryczny układ napędowy.


Maserati GranTurismo Trofeo

Z estetycznego punktu widzenia design GranTurismo reprezentuje idealną równowagę pomiędzy pięknem a funkcjonalnością – bez ostentacji, z niezaprzeczalnie wyjątkowymi, natychmiastowo rozpoznawalnymi liniami. Purystyczny kształt podkreśla czystość form oraz wyrafinowane motywy stylistyczne i stanowi perfekcyjne „opakowanie” dla najlepszej w klasie mechaniki. Zachowano tu klasyczny profil Maserati, z długą maską i cofniętą kabiną, a dynamicznie opadająca płaszczyzna dachu podkreśla krzywiznę słupka z kultowym logo z trójzębem.

Opracowane w Laboratorium Innowacji Maserati i produkowane w hubie produkcyjnym Mirafiori w Turynie GranTurismo jest w 100% „made in Italy”. To samochód, który ucieleśnia „włoski luksus i osiągi” – koncepcję typową dla wszystkich modeli Maserati.

Nowe coupé zostało wyposażone w rewolucyjny silnik V6 Nettuno, dostępny w dwóch wersjach: Modena, z jednostką 3.0 V6 Nettuno biturbo o mocy 490 KM, oraz Trofeo, która bazuje na tym samym motorze, lecz wzmocnionym do 550 KM.

     

GranTurismo Folgore

Ofertę uzupełnia GranTurismo Folgore z całkowicie elektryczno-akumulatorowym układem napędowym. Jego napęd korzysta z architektury 800 V i został opracowany z wykorzystaniem najnowocześniejszych rozwiązań technicznych wywodzących się z Formuły E. Oferuje doskonałe osiągi, zapewniane przez trzy potężne silniki z magnesami trwałymi o mocy 300 kW.

Akumulator ma nominalną pojemność 92,5 kWh i może oddawać energię z mocą 560 kW, tak aby w sposób ciągły przenosić na koła około 760 KM. Specyficzna konfiguracja i innowacyjny układ akumulatora skutkują ograniczeniem wysokości pojazdu do 1353 mm, bez kompromisów w zakresie jego sportowego charakteru. Kształt zestawu akumulatorów – znany jako „T-bone” – wpisuje się w bezkompromisowe podejście Maserati. Moduły baterii są tu rozmieszczone głównie wokół centralnego tunelu, a nie pod siedzeniami, co pozwala znacznie obniżyć punkt H samochodu, umożliwiając uzyskanie niższej pozycji za kierownicą.