Nowe MINI John Cooper Works GP

Rarytas z wyścigowym rodowodem ustanawia nowe rekordy osiągów w segmencie małych samochodów premium. Nowe MINI John Cooper Works GP to najszybszy model brytyjskiej marki posiadający homologację drogową. Turbodoładowany czterocylindrowy silnik o mocy 225 kW (306 KM) pozwala dwuosobowemu MINI bazującemu na modelu 3-drzwiowym przyspieszać od 0 do 100 km/h w 5,2 s. Nowe MINI John Cooper Works GP zostanie zaprezentowane po raz pierwszy na Los Angeles Auto Show (22 listopada – 1 grudnia 2019 r.), a powstanie w limitowanej serii 3000 sztuk w zakładach MINI w Oksfordzie. Do rąk entuzjastów motorsportu na całym świecie zacznie trafiać w marcu 2020 r.

Nowe MINI John Cooper Works GP

Zdecydowanie najmocniejszy silnik, jaki kiedykolwiek zastosowano w małym samochodzie brytyjskiej marki, układ jezdny zestrojony w oparciu o szeroki know-how John Cooper Works w motorsporcie oraz karoseria zoptymalizowana pod względem niskiej masy, sztywności skrętnej i aerodynamiki dają intensywne, wyścigowe wrażenia z jazdy. Nowe MINI John Cooper Works GP fascynuje bezkonkurencyjnie sportowym charakterem i niesamowitą zwinnością. Tym samym kontynuuje fascynujące tradycje, które już od debiutu klasycznego Mini 60 lat temu są ściśle związane z nazwiskiem legendarnego projektanta Formuły 1 Johna Coopera. Zarówno na drodze, jak i na torze wyścigowym to połączenie zawsze gwarantuje sportowe rezultaty: począwszy od pierwszego Mini Coopera i zwycięstwa w brytyjskich mistrzostwach samochodów turystycznych poprzez trzy zwycięstwa w Rajdzie Monte Carlo po serię MINI Challenge, sukcesy w Rajdzie Dakar i modele John Cooper Works najnowszej generacji.

Ekskluzywny charakter nowego MINI John Cooper Works GP bezkompromisowo nastawiony na ekstremalną frajdę z jazdy widać zarówno w mocy, jak i w osiągach. Samochód plasuje się w czołówce modeli MINI i John Cooper Works wyraźniej niż kiedykolwiek dotąd. Jego moc jest wyższa niż w MINI John Cooper Works o 55 kW (75 KM). Przewaga nowego MINI John Cooper Works GP jest tym samym jeszcze wyraźniejsza niż w przypadku dwóch poprzednich generacji ekstremalnie sportowych modeli MINI produkowanych w małych seriach po 2000 sztuk. Już MINI Cooper S z zestawem John Cooper Works GP zaprezentowane w roku 2006 i MINI John Cooper Works GP z roku 2013, oba wyposażone w turbodoładowane silniki o mocy 160 kW (218 KM), specjalny układ jezdny oraz ekskluzywne elementy stylistyczne i wyposażenie, gwarantowały niezwykle intensywną wyścigową atmosferę. Nowe MINI John Cooper Works GP oferuje niezwykłe osiągi w małym samochodzie premium na zupełnie nowym poziomie. Podczas jazd testowych w ramach rozwoju serii pokonało Pętlę Północną toru Nürburgring w niecałe 8 minut, prawie pół minuty szybciej niż jego bezpośredni poprzednik.

Najważniejsze cechy w skrócie:

  • Czterocylindrowy silnik MINI TwinPower Turbo o pojemności 2,0 l, moc 225 kW (306 KM), moment obrotowy 450 Nm.
  • O 55 kW (75 KM) większa moc niż MINI John Cooper Works.
  • Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,2 s, prędkość maksymalna 265 km/h (nielimitowana).
  • Specjalne, przystosowane do maksymalnych osiągów smarowanie i chłodzenie.
  • Specjalnie dostosowany do tego modelu sportowy układ wydechowy o emocjonującym brzmieniu.
  • 8-stopniowa sportowa skrzynia Steptronic z mechaniczną blokadą dyferencjału przedniej osi.
  • Specjalna konstrukcja i zestrojenie układu jezdnego, obniżenie o 10 mm w porównaniu z MINI John Cooper Works.
  • Bardzo wydajny sportowy układ hamulcowy.
  • Niezwykle sztywna struktura karoserii, zawieszenia silnika i punktów mocowania układu jezdnego.
  • Specjalnie dostosowany do tego modelu pas przedni i tylny.
  • Spojler dachowy z konturami skrzydeł.
  • Wydatne poszerzenia nadkoli z karbonu.
  • Wnętrze z dwoma fotelami i specjalnie dostosowanym kokpitem.

Imponujące źródło mocy: czterocylindrowy silnik MINI TwinPower Turbo

Czterocylindrowy silnik przystosowany do maksymalnych osiągów na bazie know-how z motorsportu zapewnia nowemu MINI John Cooper Works GP fenomenalne osiągi. Dwulitrowa jednostka wyposażona jest w technologię MINI TwinPower Turbo najnowszej generacji oraz wiele precyzyjnie zmodyfikowanych detali odróżniających ją od silnika MINI John Cooper Works. Ma wzmocniony wał korbowy o większej średnicy łożysk głównych, specjalne tłoki, beztulejowe korbowody oraz nowy tłumik drgań skrętnych i zoptymalizowane chłodzenie.

Ekstremalne osiągi czterocylindrowego silnika to również zasługa nowej turbosprężarki. Jest zintegrowana z kolektorem wydechowym i ma zawór recyrkulacji powietrza przy hamowaniu silnikiem optymalizujący jej reakcję. Współczynnik sprężania silnika został zmniejszony odpowiednio do zwiększonego ciśnienia doładowania z 10,2 w MINI John Cooper Works do 9,5. Nowy jest też dolot powietrza. Powiększony przekrój wlotowy i przepływowy oraz zwiększona objętość tłumika zapewniają maksymalne uwolnienie przepływu.

Szybkie oddawanie mocy zapewnia też bezpośredni wtrysk benzyny najnowszej generacji. Wielootworowe wtryskiwacze umieszczone centralnie pomiędzy zaworami wtłaczają zwiększoną dawkę paliwa pod ciśnieniem do 350 bar. Drobne rozpylenie umożliwia precyzyjne dozowanie paliwa i oprócz zoptymalizowanej wydajności daje również bardzo czyste spalanie. Technologia MINI TwinPower Turbo obejmuje też w pełni adaptacyjne sterowanie zaworami bazujące na opatentowanym przez BMW Group układzie VALVETRONIC oraz zmienną regulację faz rozrządu po stronie ssącej i wydechowej (Double VANOS).

Nowe MINI John Cooper Works GP wyposażone jest również w specjalnie dostosowaną miskę olejową o zwiększonej pojemności i specjalnej geometrii. Zapewnia ona niezawodne smarowanie nawet podczas ekstremalnie sportowej jazdy z wysokimi przeciążeniami wzdłużnymi i poprzecznymi.

Spontaniczne oddawanie mocy, niesamowity ciąg

Kompleksowe modyfikacje silnika bazowego i technologii MINI TwinPower Turbo dały bardzo szybką reakcję na każdy ruch pedału gazu i stały przyrost mocy utrzymujący się aż do wysokich obrotów. Czterocylindrowa jednostka zapewnia maksymalny moment obrotowy 450 Nm już przy 1750 obr/min i utrzymuje go aż do 4500 obr/min. Moc maksymalna 225 kW (306 KM) generowana jest w zakresie od 5000 do 6250 obr/min.
Wynikająca z tego elastyczność przekłada się na fenomenalne przyspieszania. Nowe MINI John Cooper Works GP przyspiesza do setki w jedyne 5,2 s. Dzięki wysokiej elastyczności silnika jest w stanie zostawić w tyle nawet samochody sportowe z wyższych klas. Niesamowitego ciągu MINI John Cooper Works GP nie tamuje żadne sztuczne ograniczenie prędkości. Prędkość maksymalna wynosi 265 km/h.

Specjalny układ wydechowy o emocjonującym brzmieniu

Spontanicznemu oddawaniu mocy i łatwości wchodzenia na obroty towarzyszy emocjonujące brzmienie układu wydechowego opracowanego specjalnie dla tego modelu. Akustyka napędu autentycznie oddaje wyjątkowe osiągi nowego MINI John Cooper Works GP. Podczas spokojnej jazdy na niskich obrotach emituje umiarkowane brzmienie. Na pełnym obciążeniu świetnemu oddawaniu mocy sprzyja niskie przeciwciśnienie wydechu i wyścigowe brzmienie. Akustyczne tło dla niezwykle sportowego charakteru samochodu pozwala kierowcy i pilotowi jeszcze wyraźniej poczuć jego osiągi.

Rury wydechu biegną prosto do bardzo dużego tłumika końcowego o specjalnej konstrukcji wewnętrznej. Ma dwie umieszczone centralnie w pasie tylnym końcówki rur wydechowych ze szczotkowanej matowo stali nierdzewnej o średnicy 90 mm. Również ich wygląd demonstruje purystyczny charakter układu napędowego nastawionego na maksymalne osiągi. Układ wydechowy wyposażony jest m.in. w filtr GPF minimalizujący emisję szkodliwych substancji. Oczyszczanie spalin nowego MINI John Cooper Works jest zgodne z normą emisji spalin Euro 6d-TEMP.

Oryginalny układ chłodzenia stworzony w oparciu o know-how z motorsportu

Charakterystyka mocy napędu umożliwia wyśmienite osiągi zarówno na drodze, jak i na torze wyścigowym. Związane z tym zapotrzebowanie na chłodzenie zaspokaja układ chłodzący opracowany w oparciu o wyścigowe know-how specjalnie do nowego MINI John Cooper Works GP. Dwie wyniesione chłodnice obiegu wysokotemperaturowego, specjalny zbiornik wyrównawczy o zwiększonej pojemności, ułożenie modułu chłodzącego oraz wentylator elektryczny o zwiększonej mocy zapewniają zawsze optymalną temperaturę pracy silnika nawet przy dużych obciążeniach i przy ekstremalnie sportowej jeździe.

Tymczasowe zamknięcie nowego zaworu obwodu chłodzenia skrzyni korbowej umożliwia szybsze nagrzanie silnika do temperatury roboczej. Również skrzynia biegów posiada oddzielny układ chłodzenia.

Nowa 8-stopniowa skrzynia Steptronic z mechaniczną blokadą dyferencjału

Wysokowydajny silnik nowego MINI John-Cooper Works GP jest umieszczony, jak zwykle w tej marce, poprzecznie z przodu. Również w transmisji nieprzeciętnej mocy na przednie koła zastosowano rozwiązanie zaczerpnięte z motorsportu. Nowe MINI John Cooper Works GP jest standardowo wyposażone w 8-stopniową, specjalnie dostosowaną do tego modelu skrzynię Steptronic, w tym zintegrowaną blokadę mechanizmu różnicowego dopasowaną do charakterystyki mocy i wysokiego momentu obrotowego silnika. Skrzynia najnowszej generacji ma wyższy wewnętrzny stopnień sprawności oraz rozszerzony zakres rozpiętości przełożeń. Konwerter blokowany natychmiast po ruszeniu z miejsca zapewnia bezpośrednie sprzężenie z silnikiem i szybką reakcję napędu. Nowy sterownik skrzyni biegów umożliwia bardzo sportową strategię zmiany przełożeń. Nowy tłumik drgań skrętnych zwiększa komfort akustyczny. 8-stopniową skrzynię Steptronic obsługuje się charakterystycznym dla tego modelu elektronicznym wybierakiem biegów. Ręczna zmiana biegów możliwa jest za pomocą dźwigni lub standardowych łopatek przy kierownicy.

Specjalne zestrojenie 8-stopniowej skrzyni Steptronic jest kolejnym elementem zorientowanego na maksymalne osiągi pakietu obejmującego układ napędowy i jezdny, który jest precyzyjnie dostosowany do maksymalnych osiągów i daje nowemu MINI John Cooper Works GP własny, niepowtarzalny charakter. Widać to w charakterystyce zmiany biegów ukierunkowanej na ekstremalnie sportową jazdę wyróżniającą się m.in. ostrzejszym hamowaniem przy redukcji biegów czy redukcją o kilka biegów jednocześnie przy mocniejszym przyspieszaniu.

W sportowym trybie automatycznym (pozycja DS) odczuwalny jest również zwiększony poziom obrotów, bezpośrednie wyczucie zmian biegów oraz jeszcze większa dynamika przełączeń.

Zintegrowana ze skrzynią biegów mechaniczna blokada dyferencjału zapewnia rozdział momentu obrotowego na prawe i lewe przednie koło, co poprawia trakcję podczas bardzo dynamicznego pokonywania zakrętów. Jest ona powiązana układem dynamicznej kontroli stabilności DSC, dzięki czemu działa jako szpera redukująca różnice prędkości obrotowych na przednich kołach. Pod obciążeniem możliwe jest uzyskanie blokady do 31 procent. Mechaniczna szpera zapobiega utracie trakcji zarówno przy różnych współczynnikach tarcia, jak i przy różnicy obrotów pomiędzy prawym i lewym kołem napędowym. Oprócz tego przenosi większą część momentu obrotowego na koło o lepszej przyczepności lub koło obracające się wolniej.

W ten sposób odpowiednio wcześnie zapobiega podsterowności i nadsterowności. Dzięki temu nowe MINI John Cooper Works GP bardzo zwinnie wchodzi w zakręty i może jeszcze dynamiczniej przyspieszać na ich wyjściu.

Sztywniejsze zawieszenie silnika, struktura karoserii i punkty mocowania zawieszenia

Specjalne zamocowanie silnika, skrzyni biegów i układu jezdnego oraz wyjątkowo sztywna konstrukcja karoserii zapewniają maksymalnie spontaniczną i precyzyjną reakcję na ruchy kierownicy i pedał gazu. Jednym ze szczególnych rozwiązań jest mocowanie agregatów opracowane specjalnie do nowego MINI John Cooper Works GP. Sztywne połączenie silnika i skrzyni biegów z karoserią optymalizuje reakcję napędu.

W podwoziu belkę tunelową zastąpiono masywnym podparciem zmodyfikowanej ramy tylnego zawieszenia. Duża prostokątna rama daje idealne warunki do zestrojenia układu jezdnego umożliwiającego maksymalne przeciążenia boczne. W przedniej części punkty mocowania zawieszenia optymalizuje rozpórka amortyzatorów.

Specjalne zestrojenie układu jezdnego, regulacja stabilności jazdy z trybem GP

Dzięki specjalnie dostosowanej kinematyce i elastokinematyce układ jezdny nowego MINI John Cooper Works GP daje zupełnie nowe gokartowe właściwości jezdne. W intensywnym programie testowym na Pętli Północnej toru Nürburgring i na innych torach wyścigowych został precyzyjnie dostosowany do wysokiej mocy i koncepcji tego wyjątkowego sportowca w segmencie małych samochodów. Specjalne wersje osi przedniej z jednoprzegubowymi kolumnami resorującymi i wielowahaczowej osi tylnej zostały zoptymalizowane również pod względem sztywności elementów. W celu zwiększenia zwinności zwiększono rozstaw kół i obniżono o 10 mm zawieszenie w stosunku do MINI John Cooper Works. Częścią zawieszenia specjalnie dostosowanego do tego modelu są zarówno specjalnie dostrojone sprężyny, jak

i dostrojone do tego sprężyny pomocnicze, amortyzatory i stabilizatory. Nowe łożyska wahliwe umożliwiają zwiększenie pochylenia przednich kół. W połączeniu z większym pochyleniem tylnych kół daje to większy potencjał przenoszenia przeciążeń bocznych podczas dynamicznego pokonywania zakrętów. Zamocowanie stabilizatorów z dużym naprężeniem wstępnym na przedniej i tylnej osi optymalizuje przechyły przy szybkich zmianach kierunku jazdy.

Oprócz połączeń konstrukcja układu jezdnego ma też wiele rozwiązań zwiększających sztywność. Precyzyjne właściwości jezdne nowego MINI John Cooper Works GP zapewniają między innymi sztywniejsze łożyska gumowe w przedniej i tylnej osi. Ponadto cztery wahacze poprzeczne tylnej osi mają od zewnątrz metalowe przeguby kulowe zamiast łożysk gumowych, a od wewnątrz bardzo sztywne łożyska gumowe. Rozpórka amortyzatorów w komorze silnika jest przykręcona bezpośrednio do łożysk podporowych przedniej osi.

Elektromechaniczny układ kierowniczy obejmuje standardowo wspomaganie kierownicy Servotronic zależne od prędkości jazdy gwarantujące maksymalną precyzję przy szybkim pokonywaniu zakrętów i komfortowe manewry przy niewielkich prędkościach. Oprócz ustawień standardowych układ stabilizacji jazdy DSC oferuje również tryb GP aktywowany za pomocą przełącznika. W tym ustawieniu podwyższone są progi działania stabilizujących interwencji układu hamulcowego i sterowania silnikiem. W połączeniu z mechaniczną blokadą dyferencjału jeszcze bardziej zwiększa to zwinność nowego MINI John Cooper Works GP. Przełącznik sterowania układem stabilizacji jazdy tryb pozwala też na wyłączenie DSC.

Sportowy układ hamulcowy i kute obręcze kół ze stopów lekkich w ekskluzywnym formacie

Sportowy układ hamulcowy nowego MINI John Cooper Works GP zapewnia niezmiennie wysoką skuteczność hamowania nawet przy intensywnym obciążeniu. Obejmuje czterotłoczkowe hamulce tarczowe z zaciskami stałymi na przednich kołach i jednotłoczkowe hamulce tarczowe z pływającymi zaciskami na tylnych kołach. Sportowy układ hamulcowy charakteryzuje się wysoką stabilnością i bezpośrednim, wyraźnie zdefiniowanym wyczuciem pedału. Przednie zaciski są wykonane z aluminium i połączone z wentylowanymi tarczami w rozmiarze 360 × 30 mm. Lakierowane są w kolorze Chili Red i mają logo John Cooper Works

Nowe MINI John Cooper Works GP wyposażone jest standardowo w 18-calowe kute obręcze kół ze stopów lekkich. Obręcze w rozmiarze 8,0 J × 18 ważą niecałe 9 kg i wyposażone są w wysokowydajne opony opracowane specjalnie dla tego wyjątkowego sportowego samochodu. Dekielki ekskluzywnych obręczy kół mają logo GP. Opony 225/35 R 18 zostały opracowane tak, aby zapewnić maksymalną precyzję kierowania, optymalne przenoszenie sił poprzecznych na zakrętach oraz zwiększoną trakcję podczas przyspieszania i hamowania.

Niepowtarzalna stylistyka, zoptymalizowane właściwości aerodynamiczne

Nowe MINI John Cooper Works GP ma charakterystyczne elementy stylistyczne, które pozwalają od razu dostrzec w nim wyjątkowego sportowca. Ponadto w znacznym stopniu przyczyniają się do zapewnienia stabilnych i precyzyjnych właściwości jezdnych nawet przy bardzo dynamicznej jeździe. Szczegółowo zmodyfikowana karoseria optymalizuje przede wszystkim balans aerodynamiczny i doprowadzenie powietrza chłodzącego do elementów układu napędowego i hamulcowego. Duży spojler dachowy o konturze podwójnego skrzydła, charakterystyczny dla tego modelu pas przedni (Black Band) oraz krawędź przedniego spojlera nowego MINI John Cooper Works GP tworzą precyzyjnie dopasowany pakiet zmniejszający wypór aerodynamiczny, który na przedniej i tylnej osi jest znacznie niższy niż w MINI John Cooper Works.

Pas przedni ma też bardzo duże wloty powietrza. Skrzydło dachowe wychodzące znacznie daleko na boki odgrywa kluczową rolę w optymalizacji właściwości jezdnych. Odwrócony profil skrzydeł generuje maksymalny docisk przy możliwie najmniejszym oporze aerodynamicznym.

Nakładki nadkoli z karbonu

Wśród wizualnie wyróżniających się elementów ważnych dla aerodynamiki MINI John Cooper Works GP są też masywne i wydatne nakładki nadkoli. Umożliwiają one zastosowanie dużego rozstawu i dużych szerokości kół przy optymalnym prowadzeniu powietrza w bocznych partiach samochodu.

Nakładki nadkoli powstają w specjalnym stosowanym po raz pierwszy przez BMW Group procesie produkcyjnym z wykorzystaniem kombinacji materiałów obejmującej termoplastyczną konstrukcję nośną i zewnętrzną powłokę z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP).

Inteligentna lekka konstrukcja idzie tu więc w parze ze zrównoważonym wykorzystaniem zasobów. Surowcem do produkcji zewnętrznych powłok z bardzo lekkiej tkaniny karbonowej jest uszlachetniony materiał pochodzący z recyklingu z produkcji BMW i3 oraz BMW i8. Cztery karbonowe komponenty wymagane do każdego pojazdu produkowane są przy użyciu jednego narzędzia do prasowania na mokro. Umożliwia to bardzo wydajny proces produkcyjny, który wcześniej był stosowany tylko w produkcji wielkoseryjnej. Nakładki nadkoli z ich przypominającą plaster miodu strukturą karbonu mają podwójny matowy lakier oraz numer seryjny dla każdego z 3000 produkowanych egzemplarzy tego modelu, co stanowi niepowtarzalny akcent wizualny. Nowe MINI John Cooper Works GP to pierwszy seryjny model BMW Group z matowym lakierem na widocznej strukturze karbonu. Indywidualny numer seryjny od „0001” do „3000” jest nakładany na powierzchnie przednich nakładek nadkoli w nowo opracowanym procesie nanoszenia lakieru.

Charakterystyczne akcenty stylistyczne sygnalizujące purystyczny sportowy charakter

Purystyczny charakter nowego MINI John Cooper Works GP nastawiony na maksymalne osiągi podkreślają również precyzyjnie użyte akcenty stylistyczne. Lakier oferowany jest ekskluzywnie w metalizowanym kolorze Racing Grey. Dach i obudowy lusterek zewnętrznych lakierowane są w kontrastującym metalizowanym kolorze Melting Silver. Podobnie jak przedni zderzak również tylny ma wbudowane lampy przeciwmgłowe o oryginalnym kształcie.

Poprzeczka sześciokątnej atrapy chłodnicy, wstawka w dolnym wlocie powietrza i wewnętrzna strona spojlera dachowego są lakierowane w błyszczącym kolorze Chili Red. Logo GP z przodu i z tyłu, na zewnętrznych stronach spojlera dachowego i na listwach progowych są podobnie jak naklejki foliowe nad progami opatrzone stylizowanym znakiem „GP” w metalizowanym matowym kolorze Rosso Red.

Wyraźnie kontrastuje z tym czarny lakier ramek reflektorów, atrapy chłodnicy i lamp tylnych oraz pokrywa wlewu paliwa i klamki drzwi, wstawka na masce i logo MINI z przodu i z tyłu pojazdu. Czarne wstawki reflektorów i maksymalnie przyciemnione lampy tylne z motywem flagi Union Jack podkreślają bezkompromisowo sportowy charakter nowego MINI John Cooper Works GP.

Kokpit sportowego samochodu z dwoma fotelami i zredukowanym wygłuszeniem

Dwa fotele i ograniczona izolacja akustyczna w celu redukcji masy nadają wnętrzu nowego MINI John Cooper Works GP autentycznie sportowy charakter. Standardowe wyposażenie obejmuje fotele sportowe John Cooper Works w tapicerce z Dinamiki i skóry ze srebrnymi krawędziami bocznymi, czerwonymi szwami, plakietką GP pod zintegrowanymi zagłówkami oraz czerwone pasy bezpieczeństwa. Listwa ozdobna po stronie pasażera nosi numer danego pojazdu. Jest on produkowany w technologii druku 3D indywidualnie dla każdego z 3000 egzemplarzy tego ekstremalnego sportowca.

Również specjalnie dostosowana do tego modelu skórzana kierownica John Cooper Works zyskuje ekskluzywny charakter dzięki akcentom wykonanym w druku 3D. Obręcz kierownicy obita skórą Nappa ma oprócz akcentujących czerwonych szwów również metalowe oznaczenie na godzinie 12. Także łopatki zmiany biegów na kierownicy wykonane są z metalu w procesie druku 3D. Na ich powierzchniach oprócz logo GP widnieje też charakterystyczny wzór plastra miodu. Kolorowe akcenty w ciemnym kokpicie tworzy czerwone logo GP na dywanikach, kolorystycznie dopasowane podwójne paski na dźwigni biegów oraz lakierowana w kolorze Chili Red aluminiowa poprzeczka za fotelami. Służy jako zabezpieczenie przed przesuwaniem się bagażu do przodu podczas mocniejszego hamowania.

Cyfrowy zestaw wskaźników i centralny zestaw wskaźników ze specjalnie dostosowanymi wskazaniami

W nowym MINI John Cooper Works GP oferowane są opcjonalnie m.in.: klimatyzacja automatyczna, pakiet Connected Navigation Plus obejmujący również telefonię z ładowaniem bezprzewodowym oraz system alarmowy. Standardowo dostępny jest system Connected Media wyświetlający informacje specjalnie dostosowane do tego modelu na wyświetlaczu o przekątnej 6,5 cala w centralnym zestawie wskaźników. Wyposażenie standardowe obejmuje również cyfrowy zestaw wskaźników na kolumnie kierownicy. Wysokiej rozdzielczości kolorowy wyświetlacz o przekątnej 5 cali wskazuje prędkość jazdy zarówno w formie numerycznej, jak

i na skali. Specjalne wskazania tego modelu obejmują chwilowe komunikaty zwrotne i stałą widoczność po aktywacji trybu GP. W górnej części wyświetlacza widoczne jest permanentnie logo GP. Animacja graficzna przed uruchomieniem pojazdu przedstawia charakterystyczny obraz z logo GP.

Zdjęcia: MINI
Infolinia
(71) 377 74 44
pn-pt: 8:00-16:00
Czat z doradcą
Porozmawiaj
online
Zapytanie ofertowe

Wybierz pojazd i rodzaj finansowania

Partnerzy AutoEFL