Nowe MINI John Cooper Works GP

Rarytas z wyścigowym rodowodem ustanawia nowe rekordy osiągów w segmencie małych samochodów premium. Nowe MINI John Cooper Works GP to najszybszy model brytyjskiej marki posiadający homologację drogową. Turbodoładowany czterocylindrowy silnik o mocy 225 kW (306 KM) pozwala dwuosobowemu MINI bazującemu na modelu 3-drzwiowym przyspieszać od 0 do 100 km/h w 5,2 s. Nowe MINI John Cooper Works GP zostanie zaprezentowane po raz pierwszy na Los Angeles Auto Show (22 listopada – 1 grudnia 2019 r.), a powstanie w limitowanej serii 3000 sztuk w zakładach MINI w Oksfordzie. Do rąk entuzjastów motorsportu na całym świecie zacznie trafiać w marcu 2020 r.

 

Nowe MINI John Cooper Works GP

Zdecydowanie najmocniejszy silnik, jaki kiedykolwiek zastosowano w małym samochodzie brytyjskiej marki, układ jezdny zestrojony w oparciu o szeroki know-how John Cooper Works w motorsporcie oraz karoseria zoptymalizowana pod względem niskiej masy, sztywności skrętnej i aerodynamiki dają intensywne, wyścigowe wrażenia z jazdy. Nowe MINI John Cooper Works GP fascynuje bezkonkurencyjnie sportowym charakterem i niesamowitą zwinnością. Tym samym kontynuuje fascynujące tradycje, które już od debiutu klasycznego Mini 60 lat temu są ściśle związane z nazwiskiem legendarnego projektanta Formuły 1 Johna Coopera. Zarówno na drodze, jak i na torze wyścigowym to połączenie zawsze gwarantuje sportowe rezultaty: począwszy od pierwszego Mini Coopera i zwycięstwa w brytyjskich mistrzostwach samochodów turystycznych poprzez trzy zwycięstwa w Rajdzie Monte Carlo po serię MINI Challenge, sukcesy w Rajdzie Dakar i modele John Cooper Works najnowszej generacji.

Ekskluzywny charakter nowego MINI John Cooper Works GP bezkompromisowo nastawiony na ekstremalną frajdę z jazdy widać zarówno w mocy, jak i w osiągach. Samochód plasuje się w czołówce modeli MINI i John Cooper Works wyraźniej niż kiedykolwiek dotąd. Jego moc jest wyższa niż w MINI John Cooper Works o 55 kW (75 KM). Przewaga nowego MINI John Cooper Works GP jest tym samym jeszcze wyraźniejsza niż w przypadku dwóch poprzednich generacji ekstremalnie sportowych modeli MINI produkowanych w małych seriach po 2000 sztuk. Już MINI Cooper S z zestawem John Cooper Works GP zaprezentowane w roku 2006 i MINI John Cooper Works GP z roku 2013, oba wyposażone w turbodoładowane silniki o mocy 160 kW (218 KM), specjalny układ jezdny oraz ekskluzywne elementy stylistyczne i wyposażenie, gwarantowały niezwykle intensywną wyścigową atmosferę. Nowe MINI John Cooper Works GP oferuje niezwykłe osiągi w małym samochodzie premium na zupełnie nowym poziomie. Podczas jazd testowych w ramach rozwoju serii pokonało Pętlę Północną toru Nürburgring w niecałe 8 minut, prawie pół minuty szybciej niż jego bezpośredni poprzednik.

Najważniejsze cechy w skrócie: 

• Czterocylindrowy silnik MINI TwinPower Turbo o pojemności 2,0 l, moc 225 kW (306 KM), moment obrotowy 450 Nm.
• O 55 kW (75 KM) większa moc niż MINI John Cooper Works.
• Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,2 s, prędkość maksymalna 265 km/h (nielimitowana).
• Specjalne, przystosowane do maksymalnych osiągów smarowanie i chłodzenie.
• Specjalnie dostosowany do tego modelu sportowy układ wydechowy o emocjonującym brzmieniu.
• 8-stopniowa sportowa skrzynia Steptronic z mechaniczną blokadą dyferencjału przedniej osi.
• Specjalna konstrukcja i zestrojenie układu jezdnego, obniżenie o 10 mm w porównaniu z MINI John Cooper Works.
• Bardzo wydajny sportowy układ hamulcowy.
• Niezwykle sztywna struktura karoserii, zawieszenia silnika i punktów mocowania układu jezdnego.
• Specjalnie dostosowany do tego modelu pas przedni i tylny.
• Spojler dachowy z konturami skrzydeł.
• Wydatne poszerzenia nadkoli z karbonu.
• Wnętrze z dwoma fotelami i specjalnie dostosowanym kokpitem.

Imponujące źródło mocy: czterocylindrowy silnik MINI TwinPower Turbo

Czterocylindrowy silnik przystosowany do maksymalnych osiągów na bazie know-how z motorsportu zapewnia nowemu MINI John Cooper Works GP fenomenalne osiągi. Dwulitrowa jednostka wyposażona jest w technologię MINI TwinPower Turbo najnowszej generacji oraz wiele precyzyjnie zmodyfikowanych detali odróżniających ją od silnika MINI John Cooper Works. Ma wzmocniony wał korbowy o większej średnicy łożysk głównych, specjalne tłoki, beztulejowe korbowody oraz nowy tłumik drgań skrętnych i zoptymalizowane chłodzenie.