Nowe modele Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC

Mercedes-AMG przeprowadza kompleksową modernizację swoich cenionych modeli GLC 43 4MATIC w wersjach SUV i Coupe. Specjalna osłona chłodnicy AMG, nowy design reflektorów, ekspresyjny przedni zderzak i optyczny nacisk na szerokość tylnego pasa za sprawą okrągłych, podwójnych końcówek wydechu sprawiają, że od strony wizualnej oba te samochody stają się jeszcze bardziej atrakcyjnymi propozycjami w świecie SUV-ów Mercedes-AMG. Trzylitrowy silnik V6 biturbo osiąga teraz moc 287 kW (390 KM), czyli o 17 kW (23 KM) wyższą niż wcześniej.

Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC

W połączeniu z responsywną przekładnią AMG SPEEDSHIFT TCT 9G, napędem na cztery koła AMG Performance 4MATIC o tylnonapędowej konfiguracji oraz systemem kontroli zwinności AMG DYNAMICS nowe GLC z serii 43 zapewniają jeszcze lepsze wrażenia z jazdy i cechują się jeszcze większą zwinnością. Najnowsza wersja systemu informacyjno-rozrywkowego MBUX ze specjalnymi funkcjami i widokami AMG wprowadza innowacyjną koncepcję sterowania, która zwiększa przydatność samochodu na co dzień – podobnie jak szeroka gama funkcji z zakresu bezpieczeństwa.

Lepsze osiągi, niższe zużycie paliwa: silnik AMG V6 biturbo o pojemności 3,0 litrów

Zarówno SUV, jak i Coupé korzystają z jednostki 3.0 V6 biturbo o mocy zwiększonej o 17 kW (23 KM) – do 287 kW (390 KM). Maksymalny moment obrotowy o wartości 520 Nm jest dostępny w zakresie od 2500 do 4500 obr./min. Wyższa moc to również efekt modyfikacji oprogramowania. Większe, osobne zespoły turbosprężarek są zamontowane blisko silnika i odznaczają się wyjątkowo szybką reakcją, a tym samym gwarantują wyjątkowe osiągi: zarówno SUV, jak i Coupé przyspieszają od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,9 s, a ich prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Mocny silnik AMG od strony wizualnej wyróżnia się pokrywą z czerwoną, aluminiową wstawką i napisem „AMG”.

Design: specjalna osłona chłodnicy AMG i bardziej wyraziste reflektory

Charakterystyczna dla AMG osłona chłodnicy z pionowymi, chromowanymi listwami natychmiast zdradza, że nowe GLC z serii 43 pochodzą z Affalterbach. Wyraziste wzornictwo przedniego pasa podkreślają nowe, smuklejsze reflektory LED High Performance z efektem flary dla świateł dziennych. Z boku uwagę zwracają mocno zaakcentowane panele progowe, które optycznie obniżają i wydłużają sylwetkę SUV-a i Coupé, a także aerodynamicznie zoptymalizowane obręcze kół AMG z lekkich stopów (standardowo 19”, w opcji do 21”). Stylizacja tylnej partii nadwozia koncentruje się na sportowej naturze GLC: wzrok przykuwa tu szeroki optycznie zderzak z dyfuzorem i dwiema okrągłymi, podwójnymi końcówkami wydechu. Podobnie jak z przodu, przeprojektowane światła LED zapewniają niepowtarzalną świetlną sygnaturę po zmroku.

Wnętrze: przestronność, sportowa aura i czerwone akcenty

Design kabiny podkreślają ambicje nowych modeli GLC 43 4MATIC w zakresie dynamiki. Ten średniej klasy SUV o wysokich osiągach został standardowo wyposażony w sportowe, mocniej wyprofilowane fotele, pokryte tapicerką z czarnej syntetycznej skóry ARTICO i mikrofibry DINAMICA z czerwonymi szwami. O odpowiednią atmosferę „dbają” też elementy wykończeniowe z aluminium z podłużnym szlifem. Zarówno SUV, jak i Coupé z serii 43 oferują mnóstwo miejsca dla podróżujących i na bagaż, w połączeniu z elastycznie konfigurowalnym wnętrzem, szeroką gamą funkcji z zakresu bezpieczeństwa oraz wysokim poziomem komfortu na długich trasach. W ramach modernizacji wprowadzono dodatkowe możliwości indywidualizacji – nabywcy mogą teraz zamówić skórzaną tapicerkę w dwukolorowych konfiguracjach żurawina/czerń i szary magma/czerń.

Sportowy wygląd, niespotykana ergonomia i intuicyjne sterowanie to charakterystyczne cechy nowej, standardowo montowanej kierownicy AMG obszytej mikrofibrą DINAMICA. Wyróżnia ją spłaszczona dolna część i perforacja w obszarze uchwytu. Galwanizowane manetki zmiany biegów sprzyjają jeszcze bardziej sportowemu prowadzeniu. Szybszą, precyzyjniejszą obsługę określonych funkcji auta z zakresu dynamiki umożliwiają opcjonalnie dostępne przyciski AMG. Składają się one z okrągłego kontrolera ze zintegrowanym ekranem pod prawym ramieniem oraz dwóch pionowych przełączników z kolorowymi wyświetlaczami pod lewym ramieniem kierownicy. Ich dogodne umiejscowienie sprawia, że dłonie zawsze pozostają na wieńcu, a kierowca może cały czas obserwować drogę.