Nowe modele Porsche 718 GTS 4.0

Do gamy samochodów sportowych Porsche z silnikiem umieszczonym centralnie dołączają dwa zdecydowanie sportowe modele o bogatej specyfikacji: 718 Cayman GTS 4.0 oraz 718 Boxster GTS 4.0. Obydwa dwumiejscowe pojazdy korzystają z tego samego 4-litrowego boksera o 6 cylindrach i mocy 294 kW (400 KM), który został już zastosowany w 718 Spyder i 718 Cayman GT4. W połączeniu z manualną przekładnią o sześciu przełożeniach oraz sportowym układem wydechowym jednostka odznacza się niezrównanym sposobem dostarczania mocy i zapewnia wyjątkowo satysfakcjonujące wrażenia z jazdy. W obu przypadkach sprint do 100 km/h trwa 4,5 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 293 km/h.

Za sprawą standardowego sportowego zawieszenia Porsche Active Suspension Management (PASM), a także zmniejszonego o 20 mm prześwitu i Porsche Torque Vectoring (PTV) z mechaniczną blokadą tylnego dyferencjału nowa generacja GTS-ów osiąga niezwykłą równowagę pomiędzy dynamicznym prowadzeniem a komfortem na co dzień. Atletyczny charakter samochodów sportowych z centralnie umieszczonym silnikiem podkreśla również standardowy pakiet Sport Chrono z udoskonaloną aplikacją Porsche Track Precision. Czarne, kontrastujące elementy karoserii i ciemne wnętrze z elementami z Alcantary® tworzą wizerunek typowy dla rodziny modeli GTS.


Porsche 718 Boxster GTS 4.0

Ceny nowego Porsche 718

Porsche 718 Cayman GTS 4.0 będzie oferowane w cenie 407 tys. zł, a 718 Boxster GTS 4.0 – 410 tys. zł (kwoty obejmują VAT). Oba modele będą dostępne w Porsche Centrach od końca marca 2020 r.

Podobnie jak w przypadku modeli 718 Spyder i 718 Cayman GT4, mocarna 4-litrowa jednostka napędowa odznacza się wyjątkową efektywnością. Przyczynia się do tego adaptacyjne sterowanie pracą cylindrów, które przy niewielkich obciążeniach na zmianę wyłącza jeden z dwóch rzędów cylindrów, a także bezpośredni wtrysk paliwa z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami oraz kanały dolotowe o zmiennej długości. Silnik imponuje również wyśmienitymi rezerwami mocy i natychmiastową reakcją. Bezproblemowo rozkręca się do 7800 obr./min, a za sprawą standardowego sportowego układu wydechowego z aktywną regulacją cieszy też akustycznymi walorami bogatej ścieżki dźwiękowej 6-cylindrowego boksera. Modele 718 GTS 4.0 wyposażono w dwudrożny sportowy układ wydechowy ze zintegrowanym filtrem cząstek stałych, pochodzący z 718 Spyder i 718 Cayman GT4. Dzięki „rozwidlonej” konstrukcji zapewnia on przestrzeń dla kontrastującej dolnej sekcji w kolorze czarnym, którą opracowano specjalnie dla modeli GTS.