Nowe Porsche 718 Cayman GT4 RS na Los Angeles Auto Show

Kiedy 500 KM (368 kW) generowane przez wysokoobrotową, centralnie umieszczoną jednostkę napędową wprawia w ruch masę własną 1415 kg, nadchodzi czas na ponowne zdefiniowanie terminu „przyjemności z jazdy”: Porsche 718 Cayman GT4 RS to nowy flagowy wariant w rodzinie 718 – bezkompromisowa maszyna dla kierowcy, imponująca lekką konstrukcją, niezwykłą zwinnością prowadzenia, wyrafinowaną aerodynamiką oraz charakterną ścieżką dźwiękową. 718 Cayman GT4 RS jest królem w gamie kompaktowych aut z centralnie umieszczonym silnikiem – niezależnie od tego, czy kierowca zabierze je na wąskie, kręte górskie drogi, czy na zamknięty tor wyścigowy. Jego czas okrążenia północnej pętli toru Nürburgring jest o ponad 23 s krótszy niż w przypadku Porsche 718 Cayman GT4.

        

Porsche 718 Cayman GT4 RS

Kluczowy element nowego samochodu sportowego, zaprojektowanego z myślą o maksymalnej przyjemności z jazdy, stanowi wolnossący 6-cylindrowy silnik znany z wyścigowego 911 GT3 Cup oraz seryjnego 911 GT3. Jednostka „rozkręca się” do 9000 obr./min. W porównaniu z Porsche 718 Cayman GT4 nowe 718 Cayman GT4 RS osiąga dodatkowe 80 KM (59 kW) mocy, co przekłada się na stosunek masy do mocy wynoszący 2,83 kg/KM. Maksymalny moment obrotowy wzrósł z 430 do 450 Nm.