Nowe Porsche 911 Targa

Porsche kompletuje swoje trio samochodów w sam raz na lato: do Coupe i Cabrioleta dołącza trzecia odmiana nadwoziowa nowej generacji 911 – w postaci czteronapędowych wariantów 911 Targa 4 oraz 911 Targa 4S. Wizytówką 911 Targa pozostaje innowacyjny, w pełni automatycznie sterowany system dachowy, który – podobnie jak w legendarnym, oryginalnym modelu Targa z 1965 r. – ma charakterystyczny, szeroki pałąk, ruchomą część dachu nad przednimi siedzeniami i panoramiczną tylną szybę. Dach można w wygodny sposób złożyć lub rozłożyć w ciągu zaledwie 19 sekund.

        

Porsche 911 Targa

Nowe 911 Targa 4 jest napędzane 6-cylindrowym, 3-litrowym silnikiem typu bokser z dwiema turbosprężarkami, który generuje teraz moc 283 kW (385 KM) i, w połączeniu z opcjonalnym pakietem Sport Chrono, pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,2 sekundy – czyli o 0,1 s krócej niż wcześniej. 911 Targa 4S, z jednostką o mocy 331 kW (450 KM), na uzyskanie 100 km/h w tych samych warunkach potrzebuje jedynie 3,6 sekundy, o 0,4 s mniej niż poprzednik. Maksymalna prędkość 911 Targa 4 wynosi 289 km/h (+2 km/h), a wariant 4S osiąga 304 km/h (+3 km/h).

Z myślą o zapewnieniu maksymalnej przyjemności z jazdy oba sportowe samochody są standardowo wyposażone w 8-biegową przekładnię dwusprzęgłową (PDK) oraz inteligentny napęd na wszystkie koła Porsche Traction Management (PTM). Alternatywnie wariant 911 Targa 4S można zamówić z nowo opracowaną 7-stopniową skrzynią manualną, która występuje razem z pakietem Sport Chrono. Oba modele oferują też nowe rozwiązania techniczne, poszerzające zakres funkcji pojazdu; po raz pierwszy dostępny jest system Porsche InnoDrive z adaptacyjnym tempomatem. Udoskonalona funkcja Smartlift pozwala zaprogramować zwiększenie prześwitu na potrzeby codziennej eksploatacji. Listę opcji uzupełnia wszechstronna oferta Porsche Tequipment oraz nowe opcje personalizacji Porsche Exclusive Manufaktur. Porsche dodatkowo wzbogaci połączenie tradycyjnych elementów, ponadczasowego designu i najnowocześniejszej techniki w specjalnej edycji 911 Targa, która zadebiutuje już wkrótce.

Efektywny silnik bokser biturbo

Podobnie jak 911 Carrera, tak i oba warianty 911 Targa korzystają z przyrostu mocy, jaki zapewniają 6-cylindrowe, turbodoładowane silniki o pojemności 3 litrów. W rezultacie jednostki zapewniają zarówno lepsze osiągi, jak i zwiększoną użyteczność na co dzień. Silnik 911 Targa 4 wytwarza 283 kW (385 KM) przy 6500 obr./min, czyli o 11 kW (15 KM) więcej niż w poprzednim modelu. Maksymalny moment obrotowy wynoszący 450 Nm jest generowany w szerokim zakresie prędkości obrotowych – od 1950 do 5000 obr./min. Z mocą 331 kW (450 KM) 911 Targa 4S zapewnia o 22 kW (30 KM) więcej niż jego poprzednik i generuje maksymalny moment obrotowy 530 Nm (+30 Nm) pomiędzy 2300 a 5000 obr./min.