Nowe Renault Clio E-Tech, Captur i Megane E-Tech Plug-In

Trzy modele, w tym pełna hybryda (Clio) i dwie hybrydy Plug-in (Captur i Megane), uzupełniają szeroką ofertę samochodów Renault z napędem w 100% elektrycznym, która obejmuje Twizy, nowe ZOE, nowe Twingo Z.E., Kangoo Z.E. i Master Z.E. Nowa gama samochodów z napędem hybrydowym E-TECH daje klientom możliwość wyboru technologii napędu dostosowanej do ich potrzeb (jazda na dłuższych trasach, uniwersalny miejski samochód itd.), a przy tym zapewnia niższą emisję CO2 i zużycie paliwa nawet na długich trasach. Ta bogata oferta bestsellerowych modeli w wersji hybrydowej zapewnia znacznie większej rzeszy klientów dostęp do przyjemności jazdy samochodem elektrycznym.

Nowe modele z napędem hybrydowym Clio E-TECH, nowy Captur E-TECH Plug-in i nowy Megane E-TECH Plug-in spełniają bardzo różne potrzeby użytkowników i doskonale uzupełniają modele z silnikami w 100% elektrycznymi. Dostępność w gamie uniwersalnych modeli ze „średniej półki” oznacza, że doświadczenie jazdy samochodem elektrycznym stało się obecnie bardziej dostępne dla większej liczby użytkowników.

        

 Renault Clio E-Tech 

Nowe Renault Clio z napędem hybrydowym

Nowe Clio, zaprezentowane w 2019 roku, odzwierciedla nakreśloną przez Grupę Renault wizję mobilności przyszłości, z autonomicznymi, elektrycznymi i inteligentnymi samochodami. Jest wyposażone w najnowocześniejsze systemy wspomagające kierowcę, które obecnie są dostępne na rynku – m.in. EASY PILOT – asystenta jazdy w korku i na autostradzie. To system autonomicznej jazdy poziomu 2. Nowy model z ekranem o przekątnej 9,3” i nowym systemem Renault EASY CONNECT ma także bogatą ofertę funkcji multimedialnych.

Po raz pierwszy w gamie Clio pojawił się silnik E-TECH w technologii „pełnej hybrydy”, który uzupełnienia ofertę silników spalinowych i jest doskonałym przykładem synergii leżącej u podstaw strategii Grupy Renault – pioniera i europejskiego lidera w dziedzinie elektrycznych samochodów oraz jej partnerów. Nowa jednostka błyskawicznie reaguje na polecenia kierowcy podczas rozruchu i przyśpieszania i umożliwia częstszą jazdę w trybie elektrycznym. To przekłada się na niezwykłe doświadczenia i przyjemność z jazdy, nieporównywalne z doznaniami, jakie gwarantują inne, dostępne na rynku miejskie hybrydy.


Renault Clio E-Tech

Sprawność energetyczna i przyjemność z jazdy

Hybrydowa jednostka montowana w nowym Clio E-TECH 140 KM zapewnia maksymalną wydajność, niezrównaną dynamikę jazdy i czas reakcji, co najlepiej ilustruje przyśpieszenie z 80 do 120 km/h w zaledwie 6,9 sekundy.

Odzyskiwanie energii podczas hamowania, duża zdolność samoładowania akumulatora 1,2 kWh (230 V) oraz wysoka sprawność zespołu napędowego E-TECH zapewniają zmniejszenie zużycia paliwa i energii. Nowy model może poruszać się po mieście w trybie w pełni elektrycznym przez 80% czasu jazdy, a zużycie paliwa może być nawet o 40% niższe niż w wersji z silnikiem spalinowym w cyklu miejskim. I to bez konieczności zmiany przyzwyczajeń użytkowników. W trybie elektrycznym nowe Clio może osiągnąć prędkość 70-75 km/h

Wszystkie elementy napędu hybrydowego ważą zaledwie 10 kg więcej niż silnik dCi 115. W Clio E-TECH zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi poniżej 4,5 l/100 km, a emisja CO2 mniej niż 100 g/km (zgodnie z protokołem WLTP, w oczekiwaniu na ostateczną homologację). Akumulator trakcyjny nie zmniejsza pojemności bagażnika (391 l), a tylną kanapę nadal można składać. Zachowano też miejsce na koło zapasowe. Nowy napęd łączy komfort i osiągi. To wszystko doskonale wpisuje się w charakter modelu, który od 30 lat jest jednym z najbardziej wszechstronnych samochodów.