Dzięki nowoczesnej stylistyce i innowacyjnym systemom asystującym oraz dostępowi do licznych usług cyfrowych, Volkswagen kontynuuje historię sukcesu kompaktowego SUVa. W ten sposób, w ramach strategii ACCELERATE, Volkswagen robi kolejny postęp w kierunku zostania dostawcą mobilności zorientowanym na oprogramowanie.
Połączenie atrakcyjnego wyglądu i sportowych możliwości, a także solidność wykonania i funkcjonalność Volkswagena T-Roca sprawiły, że odniósł on niezwykły rynkowy sukces. Nie mając bezpośredniego poprzednika od razu zyskał wielką popularność. Od wprowadzenia do sprzedaży pod koniec 2017 roku Volkswagen sprzedał ponad milion egzemplarzy tego kompaktowego SUV-a. Od końca 2019 roku do rodziny T-Roca należy sportowy T-Roc R.
Tablica rozdzielcza wykonana z przyjemnego w dotyku miękkiego tworzywa i nowy zestaw wskaźników, podkreślają nowoczesny charakter i wysoką jakość wykonania wnętrza nowego T-Roca. Znajdujący się na środku tablicy ekran systemu multimedialnego przypomina wyglądem tablet i znajduje się na wysokości ekranu Digital Cockpit, co jest bardzo ergonomiczne i wygodne dla kierowcy. Nowe ekrany systemu multimedialnego T-Roca, umieszczone w centralnym miejscu tablicy rozdzielczej mają, zależnie od wersji wyposażenia samochodu, rozmiar od 6,5 do 9,2 cala. Kompaktowy SUV seryjnie jest wyposażony w kolorowy zestaw wskaźników, który w wersji Digital Cockpit Pro jest (opcjonalnie) dostępny w rozmiarze aż do 10,25 cala. Intuicyjną obsługę pokładowych funkcji umożliwia kierownica w nowym kształcie, we wszystkich wersjach T-Roca wyposażona w wielofunkcyjne przyciski.