Nowy Ford Maverick – czy wspomnieliśmy, że to pickup?

Ford wprowadza na rynek nowy rodzaj pickupa – kompaktowego, stworzonego niekoniecznie dla farmerów i drwali, zadziwiająco oszczędnego i wyposażonego w zaawansowane rozwiązania i funkcje. Nowy Ford Maverick 2022 to samochód dla ludzi, którym nigdy nie przyszło do głowy, by sprawić sobie pickupa.

        

Nowy Ford Maverick 2022

Standardowy Maverick jest czterodrzwiowym, pięciomiejscowym pickupem, dysponującym w pełni hybrydowym układem napędowym, który według szacunków EPA zapewnia zużycie paliwa na poziomie 5,9 l/100km w jeździe miejskiej oraz zasięg 800 km na pełnym zbiorniku paliwa. Testowany, by spełnić standardy „Built Ford Tough” Maverick oferuje pomysłowe rozwiązania projektowe, ułatwiające między innymi przewóz najróżniejszych ładunków. Producent umożliwia jednocześnie dostosowanie samochodu do indywidualnych wymagań co do wnętrza i nadwozia pojazdu. Wszystko to można mieć za sugerowaną przez producenta cenę 19 995 dolarów, jeśli wybieramy wersję podstawową.

Jako propozycja rynkowa Maverick nie ma bezpośrednich konkurentów. To świetnie wyglądający czterodrzwiowy pickup z miejscem dla pięciu dorosłych osób, ze standardowym w pełni hybrydowym napędem, który pod względem zużycia paliwa w mieście bije na głowę Hondę Civic. Oferuje również możliwość holowania przyczepy podczas weekendowych wycieczek lub na potrzeby większych prac domowych, a jego cena zaczyna się poniżej 20 000 dolarów – powiedział Todd Eckert, menedżer ds. marketingu działu samochodów ciężarowych Forda. – Maverick rzuca wyzwanie zakorzenionym stereotypom na temat możliwości pickupa. Sądzimy, że przekona on do siebie wiele osób, które nigdy wcześniej nie rozważały zakupu takiego samochodu – dodał Eckert.

        

Jaki więc jest ten samochód?

Nowy Ford Maverick jest kompaktowym pickupem z samonośnym nadwoziem i pierwszym pickupem w Ameryce z oferowanym w standardzie, w pełni hybrydowym układem napędowym, zapewniającym według szacunków niższe zużycie paliwa w mieście, niż Honda Civic. 2,5-litrowy, czterocylindrowy silnik spalinowy hybrydowego układu napędowego, pracujący w cyklu Atkinsona, dostarcza wraz z silnikiem elektrycznymƗ 191 KM mocy maksymalnej i 210 Nm momentu obrotowego, przekazując napęd za pośrednictwem przekładni bezstopniowej na przednie koła. Układ napędowy otrzymał lekki, elektryczny silnik trakcyjny o sporej mocy, zaprojektowany i wyprodukowany przez Forda. Oprócz zużycia paliwa szacowanego według metodologii EPA na 5,9 l/100km w mieście i zasięgu 800 km (500 mil) na jednym zbiorniku paliwa, samochód oferuje standardowo ładowność 680 kg, pozwalającą na przewiezienie typowego quada, a także możliwość holowania przyczepy o masie ponad 900 kg, co pozwala na transportowanie nawet dwóch skuterów wodnych lub sporej przyczepy campingowej.