Nowy Golf oferowany w pięciu wersjach hybrydowych

Golf, którego sprzedano dotąd w liczbie ponad 35 milionów egzemplarzy, pojawia się teraz jako model ósmej generacji. Cyfrowe wnętrze Golfa pozwala na intuicyjną obsługę w dotychczas nieznanym stopniu; systemy asystujące wspierają kierowcę podczas jazdy z prędkością do 210 km/h. Golf to pierwszy model marki, który za pośrednictwem systemu Car2X wykorzystuje zbiorową inteligencję w ruchu drogowym i ostrzega innych jego uczestników o ewentualnych zagrożeniach; model ten jest dostępny w pięciu odmianach hybrydowych. Bardzo wzbogacono wyposażenie seryjne Golfa. Już w podstawowej wersji są dostępne takie nowoczesne rozwiązania jak system Lane Assist utrzymujący samochód na wybranym pasie ruchu, system monitorowania przestrzeni przed autem Front Assist z funkcjami hamowania awaryjnego w mieście i rozpoznawania pieszych, nowy system zwiększający bezpieczeństwo podczas skręcania, Car2X, cyfrowy kokpit, system multimedialny z łącznością internetową i 8,25-calowym ekranem, wielofunkcyjna kierownica oraz LED-owe reflektory i LED-owe lampy z tyłu.

Ewolucja nadwozia w kierunku większej dynamiki

• moc, precyzja wykonania i technologia LED wyróżniają stylistykę nadwozia
• wartość współczynnika oporu powietrza Cx obniżono z 0,3 do 0,275

Ponadczasowa stylistyka. Od swojego debiutu 45 lat temu Golf zawsze wyróżniał się funkcjonalnością w codziennym użytkowaniu i niepowtarzalną stylistyką, którą cechują prostota linii i precyzja kształtów. Jedno i drugie jest także wyróżnikiem nowego Golfa. Dobrego przykładu na to, jak estetyka łączy się w nim z funkcjonalnością dostarcza profil auta. Charakterystycznym elementem jest tu typowy dla Golfów szeroki tylny słupek dachowy C. Dzięki niemu sylwetka zyskuje dynamikę, a jednocześnie przenosi do współczesności cechy, które zawsze wyróżniały Golfa na tle innych samochodów. Równie charakterystyczny jest zwarty tył auta oraz niepowtarzalna przednia część nadwozia z wyjątkowo wąską osłoną chłodnicy; rolę znaku rozpoznawczego pełni ponadto przetłoczenie karoserii obiegające całe nadwozie na wysokości klamek. We wszystkich wersjach Golfa konwencjonalne światła zastąpiono LED-owymi; charakterystyczny kształt diod staje się przy tym dominującym i niepowtarzalnym elementem stylistycznym Golfa ósmej generacji.

Rozmiary i aerodynamika. O tym, że każda część karoserii Golfa ma nowy kształt i została dopracowana w tunelu aerodynamicznym przekonują odpowiednie dane: powierzchnia czołowa nowego modelu została zmniejszona do 2,21 m2, a współczynnik oporu powietrza Cx – z 0,3 do 0,275. Lepsze właściwości aerodynamiczne wpływają pozytywnie nie tylko na zużycie paliwa – ponieważ współczynnik oporu powietrza jest tak niski jak w żadnym Golfie wcześniej, nowy model stał się bardziej cichy, a przez to zapewnia jeszcze wyższy komfort podróżowania.