Nowy Mercedes-AMG C 43 4MATIC Limuzyna i Kombi

Dzięki technice wywodzącej się wprost z Formuły 1 najnowszy Mercedes-AMG C 43 4MATIC ustanawia nowe standardy innowacji w dziedzinie napędu. Po debiucie pod maską roadstera SL 43 czterocylindrowa jednostka AMG o pojemności 2,0 l – pierwszy na świecie seryjny silnik z elektryczną turbosprężarką – trafia teraz do Klasy C.

        

Mercedes-AMG C 43 4MATIC

Nowa forma turbodoładowania gwarantuje szczególnie spontaniczną reakcję w całym zakresie obrotów, a tym samym zapewnia jeszcze większą dynamikę. Turbosprężarka jest obsługiwana przez 48-woltową instalację elektryczną, która służy również do zasilania rozruszniko-alternatora z napędem pasowym (RSG). W Mercedesie-AMG C 43 4MATIC motor ten wytwarza 300 kW (408 KM), a w określonych sytuacjach drogowych do dyspozycji jest jeszcze krótkotrwały „zastrzyk” mocy z RSG, wynoszący 10 kW (14 KM).

Także standardowo montowana skrętna tylna oś, stały napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC z priorytetem kierowania momentu obrotowego na tył, przekładnia AMG SPEEDSHIFT MCT 9G z mokrym sprzęgłem startowym oraz zawieszenie AMG RIDE CONTROL z systemem adaptacyjnego tłumienia przyczyniają się do dynamicznych wrażeń z jazdy. Zorientowany na wysokie osiągi charakter nowego Mercedesa-AMG C 43 4MATIC podkreślają charakterystyczny dla marki z Affalterbach design oraz elementy wyposażenia.

Sercem nowego Mercedesa-AMG C 43 4MATIC jest czterocylindrowy silnik AMG o pojemności 2,0 l, który łączy innowacyjne rozwiązania techniczne i wysokie osiągi z wzorową efektywnością. Jednocześnie pozostaje wierny tradycji sportowej marki: nie tylko został w całości opracowany w siedzibie firmy w Affalterbach, ale jest tam również produkowany – zgodnie z zasadą „jeden człowiek, jeden silnik”. Proces ten łączy kunszt wysoko wykwalifikowanych pracowników Mercedes-AMG z najnowszymi metodami produkcji Przemysłu 4.0 oraz wysokim stopniem cyfryzacji.