Nowy Mercedes-AMG GLE 63 4MATIC+ Coupe

Eleganckie, zelektryfikowane coupe o wybitnej zwinności i dynamice jazdy, a do tego napęd na wszystkie koła oraz wyjątkowy komfort na co dzień: nowy Mercedes-AMG GLE 63 (S) 4MATIC+ Coupe łączy wiele samochodowych osobowości w jednym modelu. Sercem tego SUV-a coupe o wysokich osiągach jest 4-litrowy silnik V8 biturbo AMG, który – dla zapewnienia natychmiastowej reakcji – został zelektryfikowany dzięki zastosowaniu rozrusznika-alternatora EQ Boost i 48-woltowej instalacji elektrycznej.

Podstawowy wariant oferuje moc 420 kW (571 KM), a odmiana S – aż 450 kW (612 KM). Imponującą zwinność gwarantuje zawieszenie pneumatyczne AMG RIDE CONTROL ze stabilizacją przechyłów AMG ACTIVE RIDE CONTROL opartą na instalacji 48 V, w pełni zmienny napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+ oraz 9-biegowa automatyczna skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT TCT 9G. Charakterystyczna dla AMG osłona chłodnicy wizualnie podkreśla przynależność GLE 63 Coupé do rodziny modeli z Affalterbach. Oczywiście ten wszechstronny sportowiec nadal oferuje wszystkie zalety SUV-ów Mercedesa: kompleksowy pakiet funkcji bezpieczeństwa i doskonałą przyczepność, nawet na wilgotnej czy piaszczystej nawierzchni oraz w zimowych warunkach drogowych.

        

Ekspresyjny, mocny i elegancki: design zewnętrzny

Stylizacja nadwozia GLE 63 Coupé stanowi ucieleśnienie typowych dla AMG osiągów. Przynależność do rodziny maszyn z Affalterbach natychmiast zdradza charakterystyczna osłona chłodnicy AMG z chromowanym wykończeniem, a stylowa, efektowna sylwetka coupé podkreśla pewność siebie. Typowo dla modeli o wysokich osiągach przedni zderzak o dynamicznym wzornictwie ma czarne wloty powietrza. „Ostrzejszą” stylizację akcentują imponujące przetłoczenia na masce, przedni spojler oraz poszerzone nadkola. Podstawowy wariant jest standardowo wyposażony w 21-calowe obręcze z lekkich stopów, a odmiana S – w felgi o średnicy 22 cali.

Progresywny i elegancki: design wnętrza

Typowa estetyka Mercedes-AMG ma swoją kontynuację w kabinie GLE 63 Coupé, którą charakteryzuje zdecydowanie sportowa atmosfera oraz dynamiczny, ekskluzywny styl. Obite skórą nappa fotele zapewniają optymalne podparcie boczne i mają emblematy „AMG” na przednich oparciach. Wariant S dodatkowo wyróżniają szare pasy bezpieczeństwa i kontrastujące przeszycia siedzeń w kolorze srebrnoszarym. Standardowa specyfikacja obejmuje nastrojowe oświetlenie.

        

Elektryfikacji ciąg dalszy: rozrusznik-alternator EQ Boost w 4-litrowym silniku V8 biturbo AMG

4-litrowy silnik V8 biturbo w nowym GLE 63 Coupé w obu wersjach mocy(420kW/ 571KM oraz 450kW/ 612KM) współpracuje z rozrusznikiem-alternatorem EQ Boost, który łączy rozrusznik i alternator w jeden mocny, kompaktowy silnik elektryczny zamontowany pomiędzy jednostką napędową a przekładnią. Dodatkowe, dostępne chwilowo 16 kW (22 KM) mocy plus 250 Nm momentu obrotowego zapewnia bardziej spontaniczną charakterystykę przy ruszaniu, ale nie tylko – ten innowacyjny komponent zasila pokładową instalację elektryczną 48 V, jest wykorzystywany jako generator energii, a także pełni funkcje hybrydowe. Obejmują one funkcję „doładowania” (boost), rekuperację, przesunięcie punktu obciążenia i praktycznie niezauważalne ponowne uruchomienie silnika w ramach systemu start/stop.

W celu zwiększenia wydajności Mercedes-AMG wyposażył silnik V8 w funkcję dezaktywacji cylindrów. W zakresie częściowego obciążenia cylindry numer 2, 3, 5 i 8 są dezaktywowane, co przekłada się na zmniejszenie zużycia paliwa. Układ jest dostępny po wybraniu przez kierowcę programu jazdy Comfort,w szerokim zakresie prędkości obrotowych (od 1000 do 3250 obr./min).