Nowy Mercedes-AMG SL: kolejne wcielenie ikony

Nowy Mercedes-AMG SL powraca do swoich korzeni – ma klasyczny miękki dach i zdecydowanie sportowy charakter. Po raz pierwszy przenosi siłę napędową na asfalt, korzystając z napędu na wszystkie koła. A w połączeniu z 4,0-litrowym silnikiem V8 biturbo AMG zapewnia niespotykane wrażenia z jazdy.


Prawie 70 lat temu Mercedes-Benz dał początek sportowej legendzie

Wizja poszerzania potencjału marki poprzez sukcesy w wyścigach zaowocowała powstaniem pierwszego SL-a. Krótko po swoim debiucie w 1952 r. model 300 SL (wewnętrzne oznaczenie W 194) odniósł szereg sukcesów na torach wyścigowych całego świata, w tym spektakularne podwójne zwycięstwo w legendarnym 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Zajął też pierwsze cztery miejsca w jubileuszowym Grand Prix na Nürburgringu.

W 1954 r. na rynek trafił samochód sportowy 300 SL (W 198), ze względu na swoje niezwykłe drzwi nazywany „Gullwingiem”. W 1999 r. jury złożone z dziennikarzy motoryzacyjnych przyznało mu tytuł „Sportowego samochodu stulecia”. Później historię modelu kontynuowały kolejne „cywilne” generacje: „Pagoda” (W 113, 1963-1971), ceniony youngtimer R 107 (1971-1989), wytwarzany aż przez 18 lat, oraz jego następca, słynący z połączenia innowacji i ponadczasowego wzornictwa R 129. Do dziś skrótowiec „SL” oznacza w świecie motoryzacji jedną z niewielu prawdziwych ikon.


Nowy Mercedes-AMG SL

Nowy Mercedes-AMG SL wyznacza kolejny milowy kamień w kilkudziesięcioletniej historii rozwoju tego modelu – od rasowego samochodu wyścigowego do luksusowego auta sportowego z otwartym dachem. Najnowsza generacja łączy sportowy charakter oryginalnego SL-a z niespotykanym luksusem i techniczną doskonałością, które charakteryzują nowoczesne modele Mercedesa.

    SL jest prawdziwą ikoną: od prawie 70 lat ten charakterny samochód sportowy zachwyca wszystkie pokolenia klientów Mercedesa na całym świecie. Nowy SL, odrodzony pod marką Mercedes-AMG, pozostaje symbolem tej ponadczasowej fascynacji bardziej niż kiedykolwiek – powiedziała Britta Seeger, członek zarządów Daimler AG i Mercedes-Benz AG odpowiedzialna za marketing oraz sprzedaż Mercedes-Benz Cars.

    Nowy SL łączy sportowe geny oryginalnego SL-a z właściwościami jezdnymi typowymi dla maszyn AMG. Jednocześnie oferuje luksus i komfort na absolutnie najwyższym poziomie. To wyjątkowa kombinacja w segmencie aut sportowych, co zresztą znajduje odzwierciedlenie również we wnętrzu, gdzie najwyższy poziom komfortu i jakości spotyka się z odpowiednią dawką sportowego charakteru. Wysokiej próby połączenie świata analogowego i najnowocześniejszego cyfrowego wyposażenia jasno pokazuje, że nowy SL to odrodzenie samochodowej ikony w erze nowoczesności – skomentował Philipp Schiemer, Prezes Zarządu Mercedes-AMG GmbH.

    Nowy SL na nowo pozycjonuje kultowy idiom designu tego modelu. Jego ekspresyjnie wymodelowane nadwozie sprawia wrażenie purystycznej lekkości – zmysłowe piękno pozostaje tu w idealnej harmonii z ekstrawaganckim wzornictwem– podsumował Gorden Wagener, szef designu w Grupie Daimler.

    Dla nas jako pracowników Mercedes-AMG to wielki zaszczyt – móc opracować nowe wcielenie tej ikony sportowych aut. Kiedy otrzymaliśmy zadanie zbudowania nowego SL-a, mogliśmy zacząć od zera, bez korzystania z istniejącej struktury. Jesteśmy dumni z wyniku, który po raz kolejny świadczy o wysokim poziomie wiedzy inżynierów z Affalterbach. Nowa koncepcja 2+2 godzi niespotykaną zwinność i dynamikę jazdy z wysokim poziomem komfortu oraz przydatności na co dzień – powiedział Jochen Hermann, dyrektor techniczny Mercedes-AMG GmbH.

Dzięki ekscytującej stylistyce, najnowocześniejszej technice i wyjątkowym właściwościom jezdnym nowy Mercedes-AMG SL wyznacza standardy w segmencie luksusowych aut sportowych. Jego design fascynuje perfekcyjną triadą: łączy nowoczesną filozofię projektowania Mercedes-Benz w postaci zmysłowej przejrzystości z typowym dla AMG sportowym charakterem i wyrazistymi detalami. Dwa wybrzuszenia na masce to tylko jedno z licznych „wspomnień” pierwszej generacji SL. Gra światła i cienia sprawia, że sylwetka nowego roadstera wygląda na lekką i niską. Już na pierwszy rzut oka widać więc, że powrócił do swoich sportowych korzeni.

Wygląd zewnętrzny: zbalansowany design ze sportowymi genami

Duży rozstaw osi, krótkie nawisy, długa maska, cofnięta kabina, mocno pochylona przednia szyba i muskularny tył – charakterystyczne cechy konstrukcji nadwozia nowego SL-a zapewniają mu typowe dla poprzedników proporcje. W połączeniu z mocno „wyrzeźbionymi” nadkolami oraz kołami z dużymi obręczami, rozstawionymi na równi z płaszczyzną nadkoli, nadaje mu to wyjątkowo dynamiczną prezencję. Harmonijnie zintegrowany miękki dach po rozłożeniu tylko podkreśla purystyczną, sportową naturę roadstera.

Specjalna osłona chłodnicy AMG potęguje optyczną szerokość przedniego pasa, a jej 14 pionowych listew nawiązuje do przodka wszystkich generacji SL-a – legendarnego wyścigowego samochodu sportowego 300 SL z 1952 r. Z grillem korespondują smukłe, a zarazem wyraziste w swoim kształcie reflektory LED DIGITAL LIGHT i równie smukłe tylne lampy LED.