Mercedes-Benz GLE i jego usportowiona odmiana, GLE Coupe, mogą z powodzeniem służyć jako samochody rodzinne, auta rekreacyjne, towarzysze dalekich podróży oraz transportery ładunków.
Mercedes-Benz zmodernizował design nadwozia i wnętrza, pakiet techniczny oraz wyposażenie linii GLE i GLE Coupé wprowadzonych, odpowiednio, w 2018 i 2019 r. Zaktualizowane modele będą trafiać do europejskich dealerów w Europie od lipca 2023 r.
Gama silnikowa GLE i GLE Coupé została całkowicie zelektryfikowana i obejmuje miękkie hybrydy z 48-woltową instalacją elektryczną oraz alternatorem zintegrowanym z rozrusznikiem (ISG), a także hybrydy plug-in czwartej generacji. Większość wariantów dysponuje wyższą mocą. Największy przyrost – o 41 KM – dotyczy GLE 400 e 4MATIC.
Pakiet wspomagania bezpieczeństwa jazdy oferuje dodatkowo udoskonalone funkcje, a wśród nich np. Aktywny asystent odległości DISTRONIC, Asystent rozpoznawania znaków drogowych oraz Aktywny asystent kierowania. Ten ostatni pomaga kierowcy w automatycznym utrzymaniu pasa ruchu, nawet przy pokonywaniu łagodnych zakrętów. Pakiet parkowania z zestawem kamer 360° wspomaga kierowcę podczas zajmowania równoległych i prostopadłych miejsc parkingowych oraz ich opuszczania, a Aktywny asystent parkowania działa teraz w trybie holowania. Kolejną nowością jest funkcja „wirtualnej maski” – w off-roadowym trybie jazdy centralny ekran prezentuje wirtualny widok spod przedniej części samochodu, co znacząco ułatwia poruszanie się w wymagającym terenie.
Do pomocnych funkcji z zakresu holowania należą Asystent manewrowania z przyczepą, zaktualizowane menu holowania, a także specjalne planowanie trasy. Rozszerzony Asystent manewrowania z przyczepą jest jeszcze wygodniejszy i bezpieczniejszy w użyciu. Działa teraz w oparciu o zestaw kamer i dlatego nadaje się również do przyczep z własnym układem stabilizującym. Do prędkości 5 km/h i na wzniesieniach do 15% automatycznie reguluje kąt skrętu holującego pojazdu, a dzięki integracji z MBUX-em można go intuicyjnie obsługiwać za pomocą ekranu dotykowego. Oprócz stabilizacji zestawu podczas cofania system jest w stanie prowadzić tandem po zakrętach pod kątem do 90 stopni, automatycznie kierując samochodem i zachowując wybrany kąt. Pozwala to na dokładniejsze pozycjonowanie przyczepy. Kierowcy mogą również wybrać odpowiednią funkcję, gdy przyczepa osiągnie oczekiwany kierunek i musi zostać cofnięta w linii prostej. Cały proces manewrowania można śledzić z różnych perspektyw na centralnym wyświetlaczu.
Dynamiczne linie pomocnicze wizualizują drogę przed pojazdem oraz jego szerokość. Aby korzystać z systemu, należy dokonać krótkiej konfiguracji; do wizualnego pomiaru długości dyszla nie są jednak potrzebne żadne oznaczenia na przyczepie. Asystent manewrowania z przyczepą jest wyposażeniem opcjonalnym; można go dodać także jako bezprzewodową aktualizację (OTA), już po zakupie GLE.
Planowanie trasy podróży z przyczepą uwzględnia między innymi szerokości i wysokości przejazdów oraz ograniczenia wagowe. Parametry przyczepy definiuje się w menu systemu MBUX, które pojawia się automatycznie, gdy tylko zostanie ona podłączona do instalacji elektrycznej pojazdu. Klienci mają do wyboru opcję bagażnika rowerowego i dwa rozmiary przyczep, mogą też ustawić własny limit szybkości. Co więcej, Asystent rozpoznawania znaków drogowych wyświetla jedynie prędkości dopuszczalne dla zestawu samochód/przyczepa. A gdy aktywne są adaptacyjny tempomat DISTRONIC i Aktywny asystent limitu prędkości, GLE rozpędzi się tylko do odpowiedniego ograniczenia.