Nowy Mercedes-Benz S 680 GUARD 4MATIC

Nowy Mercedes-Benz S 680 GUARD 4MATIC spełnia najwyższe wymagania w zakresie testów balistycznych dla pojazdów cywilnych, a ponadto wykazuje wysoką odporność na ładunki wybuchowe (klasa ochrony VPAM VR10). Certyfikacja Beschussamt Ulm (organ badań balistycznych) została po raz pierwszy przeprowadzona przy użyciu tzw. manekinów biofidelicznych. Dzięki konstrukcjom przypominającym kości i tkanki miękkie pozwalają one szczególnie realistycznie imitować ludzkie ciało. S 680 GUARD 4MATIC to pierwsza limuzyna GUARD Mercedesa z napędem na wszystkie koła. Do jej napędu służy znany silnik V12 (M279) o mocy 450 kW (612 KM).

        

Mercedes-Benz S 680 GUARD 4MATIC

S 680 GUARD 4MATIC będzie świętować swoją światową premierę na wrześniowych targach motoryzacyjnych w Monachium.

„S 680 GUARD 4MATIC to jeden z najbardziej zorientowanych na klienta samochodów Mercedes-Benz. To dlatego, że jako specjalny wariant opancerzony koncentruje się na ludziach i ich bezpieczeństwie” – powiedział Dirk Fetzer, kierownik ds. zarządzania produktem Klasy S. „Żadna inna seryjnie produkowana limuzyna nie spełnia najwyższej klasy ochrony pojazdów cywilnych tak wszechstronnie. Jednocześnie, dzięki szeroko zakrojonym pracom rozwojowym i testowym, jej jakość i trwałość reprezentują seryjny poziom”.

Mercedes-Benz buduje opancerzone pojazdy już od 1928 r., a więc od ponad 90 lat. Teraz z tych wieloletnich doświadczeń korzystają nabywcy nowej Klasy S 680 GUARD 4MATIC. Zintegrowany system ochronny (iSS) reprezentuje tu nieznany dotąd poziom: o ile wcześniej niezbędne materiały ochronne były łączone ze standardowym nadwoziem limuzyn GUARD, tym razem opracowano specjalne nadwozie GUARD z wbudowanymi elementami ochronnymi. Samonośna struktura ochronna stanowi rdzeń iSS, a aluminiowa karoseria służy jako jej wizualna powłoka, zapewniając niepozorny wygląd. Oprócz opancerzenia system iSS obejmuje adaptację zawieszenia, silnika i skrzyni biegów, tak aby uzyskać prowadzenie praktycznie na poziomie pojazdu seryjnego. Proces rozwoju równoległy do standardowych wersji sprawia, że trwałość pojazdów GUARD osiąga poziom wozów seryjnych.