Nowy model Porsche Macan GTS

Porsche uzupełnia serię modelową Macan o jeszcze bardziej sportowy wariant. Nowy Macan GTS oferuje połączenie mocnego silnika, zorientowanego na osiągi podwozia, charakterystycznego designu oraz wzbogaconego wyposażenia. 2,9-litrowy silnik V6 biturbo osiąga moc 280 kW (380 KM) – to o 15 kW (20 KM) więcej niż poprzednik. W połączeniu z przystosowaną na nowo dwusprzęgłową skrzynią biegów PDK i opcjonalnym pakietem Sport Chrono nowy Macan GTS może przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 4,7 s, o 0,3 s szybciej niż wcześniej. Jego prędkość maksymalna wynosi 261 km/h.

Macan GTS – najbardziej sportowy Macan

Nowy członek rodziny kompaktowych SUV-ów Porsche zyskał między innymi oznaczenie GTS, pochodzące od słów Gran Turismo Sport. To zasługa jego niezrównanej dynamiki jazdy. System kontroli tłumienia Porsche Active Suspension Management (PASM) został tu specjalnie dostrojony, a podwozie – w celu zapewnienia większej dynamiki poprzecznej – obniżono o 15 mm. Na życzenie dostępne jest adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne z prześwitem zmniejszonym o kolejne 10 mm.

W połączeniu ze standardowymi 20-calowymi obręczami RS Spyder Design i dużymi żeliwnymi hamulcami (tarcze o wymiarach 360 x 36 mm z przodu oraz 330 x 22 mm z tyłu) nowy Macan GTS zachwyca zwinnością i responsywnością rasowego samochodu sportowego. Opcjonalnie hamulce można dodatkowo udoskonalić, zamawiając układ Porsche Surface Coated Brake (PSCB) z powłoką z węglika wolframu lub Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB).

Seryjnie montowany sportowy układ wydechowy – specjalnie dostosowany do wariantu GTS – dba o przyjemność z jazdy nowym Porsche Macan GTS także w dziedzinie akustyki. Sedno wrażeń dźwiękowych stanowi silnik V6 o pojemności 2,9 litra. Układ „centralnego turbo” – czyli dwie turbosprężarki umieszczone pomiędzy rozwidlonymi głowicami – zapewnia szczególnie bezpośrednią reakcję na zmianę obciążenia. Maksymalny moment obrotowy 520 Nm (+20 Nm) jest dostępny w szerokim zakresie prędkości obrotowych – od 1750 do 5000 obr./min. Najbardziej sportowy wariant Porsche Macana zużywa 9,6 l paliwa na 100 km (cykl NEDC1).