Po światowej premierze kolejnej generacji Astry hatchback we wrześniu Opel prezentuje bardzo wyczekiwaną wersję kombi, czyli zupełnie nową Astrę Sports Tourer. Nowość rynkowa będzie dostępna z dwoma wersjami napędu hybrydowego z możliwością doładowania z zewnętrznego źródła prądu (plug-in), jako pierwsze zelektryfikowane kombi niemieckiego producenta. Nowa Astra Sports Tourer kontynuuje udaną tradycję Opla w segmencie kompaktowych kombi, którą prawie 60 lat temu zapoczątkował Kadett Caravan, pierwszy przedstawiciel tej klasy w ofercie niemieckiej marki.
Oprócz napędu elektrycznego pod maskę nowej Astry Sports Tourer trafią też bardzo wydajne silniki benzynowe i wysokoprężne o mocy od 81 kW (110 KM) do 96 kW (130 KM). W przypadku wersji hybrydowej plug‑in łączna moc systemu wyniesie do 165 kW (225 KM). W pojazdach z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi standardowo montowana będzie przekładnia sześciobiegowa, natomiast ośmiobiegowy automat stanowi opcję w połączeniu z mocniejszymi jednostkami i zelektryfikowaną hybrydą plug‑in.
„Nowa Astra Sports Tourer jest uniwersalnym modelem na nowe czasy – zelektryfikowana, cyfrowa i zaprojektowana, by wzbudzać emocje” – mówi dyrektor generalny firmy Opel, Uwe Hochgeschurtz. „Tak właśnie łączymy naszą długą tradycję w segmencie kompaktowych kombi z najnowszymi innowacjami, takimi jak technologia hybrydy plug‑in. Jesteśmy pewni, że fantastycznie wyglądająca Sports Tourer przysporzy marce Opel nowych klientów”.
Praktyczna i nowa Astra Sports Tourer, której wymiary zewnętrzne to 4642 x 1860 x 1480 mm (dł. x szer. x wys.) przy progu bagażnika znajdującym się na wysokości około 600 mm, wzmacnia reputację Opla jako lidera w segmencie samochodów kombi i jest kolejnym przykładem wysokich kompetencji marki w zakresie efektywnego projektowania takich modeli. Za sprawą wyjątkowo krótkiego przedniego zwisu samochód jest o 60 mm krótszy od poprzedniej generacji, ale ma znacznie większy rozstaw osi, wynoszący 2732 mm (+70 mm). Wymiar ten jest zwiększony o 57 mm w porównaniu z nową Astrą hatchback.