Nowy Opel Corsa GS Line i oryginalna Corsa GSi

Opel Corsa GS Line zadebiutował na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym IAA we Frankfurcie (do 22 września). Jego słynny pierwowzór, legendarny Opel Corsa A GSi, również miał premierę na IAA — dokładnie 32 lata temu. Pierwsza generacja małego samochodu o sportowym charakterze do dziś nie straciła nic ze swojej atrakcyjności. Nowa Corsa GS Line i oryginalna Corsa A GSi tworzą idealną parę zapewniającą podwójną dawkę przyjemności z jazdy.

Grand Sport injection: pasja na czterech kołach

GSi — skrót od „Grand Sport injection” (dawniej GT/E) — to oznaczenie umieszczane od lat 80. na szczególnie usportowionych wersjach modeli z logo błyskawicy, przeznaczonych dla prawdziwych pasjonatów. Do Kadetta E GSi i Manty GSi w 1988 roku dołączył przedstawiciel segmentu małych samochodów. Ultrakompaktowy i ważący zaledwie 820 kilogramów Opel Corsa GSi z wydatnymi nadkolami i sportowymi fotelami dynamiką dorównywał motocyklom, a 100‑konny silnik umożliwiał rozwinięcie prędkości 188 km/h. Ambicją firmy Opel zawsze było upowszechnianie dostępu do innowacji i możliwości dynamicznej jazdy — takie podejście producent stosuje konsekwentnie od dziesięcioleci. Najlepszym przykładem jest spadkobierczyni tradycji Corsy A GSi, czyli nowa Corsa GS Line. Rodowód nowego samochodu jest widoczny na pierwszy rzut oka. Nowa Corsa GS Line, podobnie jak GSi z lat 80., ma czerwony „paprykowy” lakier i czarny dach. Takie zestawienie nie pozostawia wątpliwości co do sportowego charakteru pojazdu.

Spotkanie pokoleń: Corsa A i nowa Corsa GS Line dla entuzjastów sportu

Szósta generacja Corsy jest dopracowana pod kątem efektywności w najdrobniejszych szczegółach. Jest też jeszcze nowocześniejsza i bardziej dynamiczna od poprzednich wersji modelu. Fani ekstremalnie sportowej estetyki, którzy wybiorą najwyższą wersję GS Line, na pewno nie będą żałować swojej decyzji. Corsa GS Line, podobnie jak niegdyś Corsa GSi, to dynamiczna gwiazda niezawodnie przyciągająca uwagę.

Nowo opracowany w 1988 roku silnik 1.6 z bezpośrednim wtryskiem paliwa pozwalał rozpędzić sportową Corsę pierwszej generacji do 100 km/h w około 9,5 sekundy. Dzięki dużej wartości momentu obrotowego dostępnej już przy niskich obrotach Corsa GSi zawsze wywoływała uśmiech na twarzy kierowcy wciskającego pedał przyspieszenia. Inżynierowie Opla zmodyfikowali podwozie i hamulce Corsy pod kątem podwyższonych osiągów i zwrotności wersji GSi. Zastosowano sztywniejsze sprężyny, amortyzatory o specjalnej charakterystyce oraz większe, wewnętrznie wentylowane przednie tarcze hamulcowe. Drążki stabilizujące z przodu i z tyłu pomagały w bezpiecznym pokonywaniu zakrętów.