Odświeżenie mocnego kombi: Nowe Audi RS 4 Avant

Audi Sport GmbH dopracowało teraz wiele szczegółów wprowadzonego na rynek we wrześniu 2017 r. Audi RS 4 Avant. Na nowo zaprojektowany przód pojazdu oraz jego sportowe wnętrze z nowym systemem operacyjnym MMI touch, podkreślają sportowe aspiracje modelu mogącego poszczycić się legendarnymi poprzednikami. Wysokoobrotowy silnik V6 biturbo o mocy wyjściowej 331 kW (450 KM), w szerokim zakresie obrotów od 1900 do 5000, przekazuje na wał korbowy imponujące 600 Nm momentu obrotowego.

Audi RS 4 Avant

Nowe Audi RS 4 Avant debiutuje w dniach od 4 do 6 października, podczas finału sezonu DTM na torze Hockenheimring w Niemczech. Zamówienia na ten samochód w Europie składać będzie można już w tym miesiącu, a pierwsze egzemplarze trafią do europejskiej sieci dealerskiej czterech pierścieni w grudniu 2019 r.


„Połączenie bezsprzecznie sportowego ducha pojazdu z walorami użyteczności na co dzień może niektórym wydawać się niekonwencjonalnym pomysłem, ale dla nas RS 4 Avant jest jedną z najlepszych koncepcji w naszej 25-letniej historii” – mówi Oliver Hoffmann, dyrektor zarządzający Audi Sport GmbH. “Jako nasz długoletni bestseller, Audi RS 4 Avant znacząco przyczynia się do sukcesu Audi Sport GmbH”.

Muskularny: stylistyka zewnętrzna

Przód nowego RS 4 Avant został gruntownie przeprojektowany i znacznie różni się teraz od przodu bazowego Audi A4 Avant. Osłona chłodnicy Singleframe jest szersza i bardziej płaska. Podobnie jak w większych modelach typu RS: RS 6 Avant (łączne zużycie paliwa w l/100 km: 11,6 – 11,4; łączna emisja CO2 w g/km: 265 – 261) oraz w RS 7 Sportback (łączne zużycie paliwa w l/100 km: 11,7 – 11,5; łączna emisja CO2 w g/km: 268 – 283), Singleframe w RS 4 Avant ma kratownicę o strukturze trójwymiarowego plastra miodu. Kratownica, tak jak w innych modelach typu RS, błyszczy głęboką czernią. By nadać jej czystego wyglądu, pozbawiono ją ramy. Grill opatrzony emblematem RS 4 osadzono bezpośrednio w zderzaku, a po jego bokach dodano duże wloty powietrza z pionowym podziałem.

Kształt diodowych reflektorów przednich RS 4 Avant również został przeprojektowany. Opcjonalne reflektory matrycowe (Matrix LED) z przyciemnianymi szkłami dopełniają odświeżonego wizerunku wysokowydajnego Avanta i odróżniają go od innych członków rodziny A4. Nadkola z zamontowanymi na nich blisterami quattro są w porównaniu z Audi A4 Avant o 30 mm szersze zarówno w przodzie, jak i z tyłu pojazdu. Błyszczące czernią elementy stylistyczne umieszczone obok reflektorów, podkreślają efekt szerokości samochodu.