Opel Grandland X jako hybryda plug in z napędem na wszystkie koła

Opel stawia na elektryczność! Niemiecki producent kontynuuje realizację tej ważnej części strategicznego planu PACE!, prezentując nowy samochód hybrydowy typu plug-in (PHEV) z napędem na wszystkie koła. Elegancki Grandland X Hybrid4 z opcjonalną czarną maską silnika uzupełnia ofertę SUV‑ów marki Opel (obejmującą także modele Crossland X i Mokka X). Samochód wyposażony w turbodoładowany silnik benzynowy 1.6 oraz układ dwóch silników elektrycznych dysponuje łączną mocą do 300 KM.

Opel Grandland X hybrid plug in

Według danych wstępnych w standardzie WLTP/NEDC zużycie paliwa (ważone, w cyklu mieszanym) wynosi 2,2 l/100 km przy emisji CO2 49 g/km. Pierwsza hybryda plug‑in Opla, którą producent planuje wprowadzić do sprzedaży już w najbliższych tygodniach, z terminem wydania pierwszych egzemplarzy klientom na początku 2020 roku, przyczyni się do elektryfikacji całej oferty niemieckiej marki do 2024 roku. Samochód jest też elementem strategii producenta w zakresie spełnienia przyszłych wymaganych poziomów emisji CO2. Kolejnym etapem tego procesu, który obejmuje także wprowadzenie bardzo wydajnych silników spalinowych, będzie zaoferowanie jeszcze w tym roku w pełni elektrycznej wersji Opla Corsy nowej generacji.

Zgodnie z pozycjonowaniem Opla jako emocjonującej, przystępnej i niemieckiej marki, nowy PHEV jest wyposażony w najnowocześniejsze rozwiązania w zakresie napędu hybrydowego z możliwością ładowania akumulatora ze źródeł zewnętrznych. Zespół napędowy Grandlanda X Hybrid4 składa się z:
•czterocylindrowego turbodoładowanego silnika benzynowego 1.6 z bezpośrednim wtryskiem paliwa; jednostka rozwija moc 147 kW/200 KM, ma homologację WLTP, jest zgodna z normą Euro 6d‑TEMP i została specjalnie dostosowana do pracy w układzie hybrydowym;
•układu dwóch silników elektrycznych o łącznej mocy 80 kW/109 KM, napędu na wszystkie koła i akumulatora litowo-jonowego o pojemności 13,2 kWh. Przedni silnik elektryczny jest sprzężony ze sterowaną elektrycznie ośmiobiegową przekładnią automatyczną. Drugi silnik elektryczny, inwerter i mechanizm różnicowy są zintegrowane z napędzaną elektrycznie tylną osią, zapewniając napęd na wszystkie koła załączany na żądanie.

Silnik spalinowy będzie wykorzystywany głównie przy średnich i dużych prędkościach jazdy, natomiast w czasie jazdy z niską oraz zmienną prędkością napęd zapewni elektryczna część układu. Zasięg Grandlanda X Hybrid4 w trybie wyłącznie elektrycznym wynosi do 50 kilometrów według WLTP (60 km wg NEDC). Badania przeprowadzone w Niemczech wykazały, że 80 procent codziennie pokonywanych tras nie przekracza 50 kilometrów, co oznacza, że użytkownicy Grandlanda X Hybrid4, korzystający ze swoich pojazdów w ten sposób, mogliby praktycznie przez cały czas jeździć w trybie bezemisyjnym.