Światowa premiera flagowego SUV-a marki Volkswagen w nowej odsłonie jest zaplanowana na lato 2023 roku, a w tej chwili odbywają się ostatnie testy drogowe nowego modelu.
W tym roku Volkswagen wprowadzi na rynek zmodernizowaną odmianę Touarega – swojego SUV-a klasy premium. Auto zostanie kompleksowo zaktualizowane, zarówno technicznie, jak i wizualnie. Zmienione będą przednia i tylna część nadwozia, a także podwozie, czego efektem będzie wyjątkowe połączenie komfortu i wydajności. Jeszcze przed światową premierą Volkswagen uchyla rąbka tajemnicy i prezentuje zakamuflowany egzemplarz swojego flagowego modelu.
Zakamuflowany Volkswagen Touareg pokonuje ostatnie kilometry testowe w szwedzkiej Laponii. Choć spora część modyfikacji jest jeszcze ukryta pod kamuflażem z kodem QR, to zdjęcia zamaskowanego prototypu pozwalają zobaczyć niektóre szczegóły zmian. Z przodu można dostrzec nowo opracowane matrycowe reflektory IQ.LIGHT HD oraz zintegrowane między nimi elementy nowej listwy świetlnej LED. A to oczywiście tylko część zmian.
HD to skrót od High Definition, czyli bardzo wysoka rozdzielczość. Chodzi o mnóstwo małych, ale niezwykle jasnych punktów świetlnych – za oświetlenie drogi odpowiada łącznie niemal 40 000 mikro diod. Są one w stanie niemalże zmienić noc w dzień i zapewniają znacznie lepsze oświetlenie drogi – bez oślepiania kierowców nadjeżdżających z przeciwka pojazdów. 19 200 miniaturowych LED rozmieszczono w każdym z reflektorów, co łącznie daje 38 400 diod. System matrycowy emituje interaktywny „dywan” światła na pas, którym samochodów się porusza. To tak zwane „światło pasa ruchu”, które zwiększa komfort jazdy nocą i ułatwia przejazd np. przez zwężone z powodu prac drogowych odcinki autostrad, ponieważ dywan światła optymalnie oświetla pas ruchu przed samochodem.
Jako pierwszy model Volkswagena w Europie, nowy Touareg ma z tyłu podświetlane logo. Od stycznia 2023 roku przepisy dopuszczają na naszym kontynencie podświetlone na czerwono logo producenta. Wcześniej świecące logo marki na pokrywie bagażnika było dozwolone tylko na takich rynkach jak Chiny czy USA.
Volkswagen jeszcze bardziej dopracował podwozie napędzanego na wszystkie koła Touarega. Między innymi zastosowano teraz czujnik obciążenia dachu, który jest połączony z elektroniką sterującą pracą podwozia. Gdy dach nie jest obciążony auto jest bardziej zwinne, natomiast gdy zamontowany jest boks dachowy, czujnik rozpoznaje to i przekazuje tę informację do systemów wspomagania, takich jak system stabilizacji toru jazdy. Dzięki temu zwiększa się bezpieczeństwo.
Zmodyfikowano także standardowe podwozie ze sprężynami stalowymi oraz zawieszenie pneumatyczne. Nowa konfiguracja obu rozwiązań pozwoliła zwiększyć zakres, w którym można korzystać z osiągów samochodu przy zachowaniu wysokiego komfortu jazdy.