Porsche Cayenne GTS ponownie w wersji z V8

Porsche uzupełnia ofertę swoich SUV-ów o dwa nowe warianty zaprojektowane z myślą o wyśmienitych osiągach – Cayenne GTS oraz Cayenne GTS Coupe. Typowo dla rodziny GTS szczególnie ważną rolę odgrywa tu układ napędowy: zamiast poprzednio stosowanego 3,6-litrowego silnika biturbo V6 pod maską Cayenne GTS znów bije serce V8. Czterolitrowa jednostka biturbo o mocy 338 kW (460 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 620 Nm oferuje znacznie lepszą wydajność we wszystkich dyscyplinach. Z pakietem Sport Chrono obie odmiany GTS rozpędzają się od 0 do 100 km/h w 4,5 sekundy i uzyskują prędkość maksymalną 270 km/h. Nowy pakiet GTS kompletują obniżone, zorientowane na osiągi podwozie, unikalny design oraz bogatsze wyposażenie.

       

Porsche Cayenne GTS – silnik V8 z nowymi sportowymi układami wydechowymi

Opracowany przez Porsche 4-litrowy silnik V8 biturbo z flagowego Cayenne sprawia, że nowe Cayenne GTS oferuje teraz o 14 kW (20 KM) i 20 Nm więcej od swojego poprzednika. Skutkuje to znacznie lepszymi osiągami, również w przypadku nowego Cayenne GTS Coupé: standardowo sprint od 0 do 100 km/h trwa teraz o 0,6 sekundy krócej niż wcześniej z pakietem Sport Chrono. Prędkość maksymalna wzrosła o 8 km/h. Jednocześnie istotny nacisk położono na kwestie efektywności. Swój wkład mają tu m.in. optymalnie dobrana 8-biegowa przekładnia automatyczna Tiptronic S, adaptacyjne sterowanie pracą cylindrów, bezpośredni wtrysk benzyny z centralnie umieszczonym wtryskiwaczem oraz inteligentnie zaprojektowany system zarządzania ciepłem. W cyklu NEDC najbardziej sportowe modele Cayenne notują zużycie paliwa od 11,2 do 11,4 l/100 km.

Do imponujących osiągów nowych SUV-ów dopasowano specjalnie skonfigurowane sportowe układy wydechowe, zapewniające wyjątkowo emocjonujące wrażenia akustyczne. Standardowa specyfikacja obejmuje wydech z końcówkami umieszczonymi po bokach, zaprojektowany z myślą o zapewnieniu „soczystego”, sportowego brzmienia o niepowtarzalnym charakterze. Nowością jest sportowy układ wydechowy dostrojony pod kątem wysokich częstotliwości. Wyróżniają go dwie centralnie umieszczone owalne końcówki, które są oferowane wyłącznie w Cayenne GTS Coupé, a w przyszłości będą dostępne także w Cayenne Turbo Coupé – w każdym przypadku w połączeniu z opcjonalnym pakietem optymalizującym masę własną.