Porsche prezentuje koncepcyjne studium Mission R

W samą porę na rozpoczęcie targów IAA MOBILITY 2021 w Monachium (7-12 września 2021 r.) – Porsche prezentuje spektakularne spojrzenie w motoryzacyjną przyszłość, czyli koncepcyjny pojazd Mission R. Ten całkowicie elektryczny samochód wyścigowy łączy najnowocześniejsze rozwiązania techniczne i zrównoważone materiały, takie jak tworzywa sztuczne wzmocnione naturalnymi włóknami, z pasją do wyścigów.

        

Porsche Mission R

Jego progresywny design z ekstremalnie nisko poprowadzoną linią dachu zdradza rysy charakterystyczne dla sportowych aut ze Stuttgartu-Zuffenhausen. Dwie nowo opracowane jednostki elektryczne zastosowane w Porsche Mission R w tak zwanym trybie kwalifikacyjnym dostarczają do 800 kW (1088 KM). Pojemność akumulatora wynosząca około 80 kWh i innowacyjny układ rekuperacji pozwalają na sprinty bez utraty mocy.

   „Porsche to marka dla ludzi, którzy spełniają swoje marzenia. Dotyczy to również sportów motorowych. Wykorzystujemy naszą innowacyjną siłę na torze wyścigowym, wykazujemy się odwagą w podążaniu nowymi ścieżkami i zachwycamy właścicieli samochodów sportowymi osiągami” – mówi Oliver Blume, prezes zarządu Porsche AG. „Jesteśmy już zaangażowani w Mistrzostwa Świata Formuły E, a teraz robimy kolejny duży krok naprzód w dziedzinie elektromobilności. Koncepcyjne studium przedstawia naszą wizję całkowicie elektrycznego sportu motorowego dla klientów. Mission R ucieleśnia wszystko, co decyduje o mocnej pozycji Porsche: osiągi, design oraz zrównoważony rozwój”.

Wyścigowe działania klientów cieszą się w Porsche dużym uznaniem. Od początku pucharu Porsche Carrera Cup Deutschland, czyli 31 lat temu, producent sportowych aut wyprodukował i dostarczył ponad 4400 samochodów Cup zaprojektowanych w Weissach. Na całym świecie te niezawodne wyścigowe maszyny startują łącznie w 30 markowych pucharach Porsche. Niedawno, bo na początku tegorocznego sezonu, zadebiutowało najnowsze wcielenie 911 GT3 Cup, bazujące na generacji 992. Porsche Mission R pokazuje, jak może wyglądać przyszłość markowych serii z udziałem aut całkowicie elektrycznych.

        

Porsche Mission R ma napęd na wszystkie koła

Mission R ma napęd na wszystkie koła, który w trybie kwalifikacyjnym dysponuje mocą prawie 1100 KM. Efekt: przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu mniej niż 2,5 s. Prędkość maksymalna: ponad 300 km/h. Na torze wyścigowym elektryczna maszyna potrafi osiągać takie same czasy okrążeń jak obecne Porsche 911 GT3 Cup. Dzięki nowym silnikom elektrycznym i ogniwom akumulatorów – z innowacyjnym, bezpośrednim chłodzeniem – w trybie wyścigowym koncepcyjne studium Porsche Mission R wytwarza stałą moc 500 kW (680 KM). Wyeliminowano tu tzw. derating (ang. obniżanie parametrów), czyli zmniejszenie mocy akumulatora z powodów warunków termicznych. Przednią oś napędza silnik elektryczny o mocy do 320 kW (435 KM), a tylną – jednostka rozwijająca maksymalnie 480 kW (653 KM).