Porsche uzupełnia gamę Cayenne o wersję Turbo GT

Porsche uzupełnia gamę Cayenne o sportowego bohatera: konsekwentnie skonfigurowane pod kątem maksymalnych osiągów i prowadzenia na asfalcie, nowe Cayenne Turbo GT łączy wyjątkową dynamikę jazdy z wysokim stopniem użyteczności na co dzień. Bazą dla jego wyśmienitych właściwości jezdnych jest czterolitrowy silnik V8 biturbo o mocy 471 kW (640 KM) – to o 67 kW (90 KM) więcej niż w Cayenne Turbo Coupé – oraz maksymalnym momencie obrotowym 850 Nm (wzrost o 80 Nm). Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 3,3 sekundy (o 0,6 s mniej), a prędkość maksymalna wynosi 300 km/h (o 14 km/h więcej).

        

Porsche Cayenne Turbo GT

Nowe Cayenne Turbo GT ma jeszcze bardziej sportową linię i jest dostępne wyłącznie w postaci czteromiejscowego Coupe. Jego standardowe wyposażenie obejmuje wszystkie dostępne układy podwozia oraz opracowane specjalnie dla tego wariantu opony o wysokich osiągach. Zespół napędowy i podwozie mają unikalną konfigurację, dostrojoną specjalnie dla Cayenne Turbo GT. W rezultacie powstała harmonijna konstrukcja o doskonałych możliwościach na torze wyścigowym. Udowodnił to Lars Kern, kierowca testowy Porsche, który za kierownicą Cayenne Turbo GT okrążył liczącą 20 832 m długości północną pętlę Nürburgringu w czasie 7:38,9 min, ustanawiając nowy oficjalny rekord wśród SUV-ów.

W porównaniu z Cayenne Turbo Coupe nowe Turbo GT „siedzi” nawet o 17 mm bliżej nawierzchni. Z tego powodu zarówno pasywne komponenty podwozia, jak i aktywne układy sterujące zostały przeprojektowane i zoptymalizowane pod kątem osiągów oraz prowadzenia. Zmiany wieńczy specyficzna kalibracja, gwarantująca perfekcyjną interakcję poszczególnych systemów. Na przykład sztywność trzykomorowego zawieszenia pneumatycznego wzrosła nawet o 15%. Odpowiednio dostrojono też charakterystykę amortyzatorów Porsche Active Suspension Management (PASM) oraz zastosowanego tu wspomagania układu kierowniczego Plus, a także skrętnej tylnej osi. Aktywna stabilizacja przechyłów Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) korzysta teraz z oprogramowania szczególnie nastawionego na osiągi. Efekt: jeszcze większa stabilność w zakresie przechyłów i lepsze trzymanie się drogi, a także bardziej precyzyjne reakcje na skręt w szybciej pokonywanych zakrętach.

Dopasowano również działanie układu Porsche Torque Vectoring, który dopuszcza większe różnice w przekazywaniu momentu obrotowego na poszczególne koła. Na prowadzenie korzystnie wpływa też kompleksowo zoptymalizowana przednia oś. W porównaniu z Turbo Coupé przednie obręcze są o 1 cal większe, a ujemne pochylenie kół (tzw. negatyw) zwiększono o 0,45 stopnia. Cel: zapewnienie nowym 22-calowym wyczynowym oponom Pirelli P Zero Corsa, opracowanym specjalnie dla Turbo GT, większej powierzchni styku. Za hamowanie odpowiada dostępny w standardzie układ hamulcowy Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB).