Premierowa CUPRA Leon

Podczas otwarcia nowej siedziby CUPRA w Martorell pod Barceloną zaprezentowano pierwszego Leona marki CUPRA. Model łączy moc silników i sportowe wykończenie z innowacyjnymi technologiami, jak napęd hybrydowy typu Plug-in czy asystent bezpieczeństwa Emergency Assist 3.0. Przedstawiamy najważniejsze cechy CUPRY Leona w pigułce.
Nowa CUPRA Leon to dynamiczny design wyróżniający ją spośród konkurencji oraz szeroki wybór silników o wysokiej mocy, zapewniających sportowe doznania z jazdy. Na rynku w tym samym czasie pojawią się dwa warianty modelu – hatchback oraz Sportstourer. Wyposażenie samochodu, m.in. pełne oświetlenie LED, sportowe zawieszenie, fotele kubełkowe, system bezkluczykowego dostępu czy oświetlenie ambientowe zostały zaprojektowane, by spełnić potrzeby najbardziej wymagających kierowców.

Pierwsza hybryda CUPRA

Pod maską CUPRA Leona znajdzie się 2-litrowy silnik TSI o mocy 245 KM, 300 KM albo 310 KM (wyłącznie w wersji Sportstourer z napędem 4Drive) zapewniający wysoki komfort i dynamikę jazdy. Wychodząc naprzeciw wyzwaniom elektryfikacji, CUPRA w modelu Leon po raz pierwszy wprowadza również opcję hybrydowego napędu typu plug-in.
– Napęd hybrydowy o mocy 245 KM to pierwszy krok w spełnieniu zobowiązania CUPRY do elektryfikacji segmentu samochodów o wysokich osiągach – mówi Axel Androff, wiceprezes ds. badań i rozwoju SEAT-a i CUPRY. – Połączenie zaawansowanego silnika spalinowego z napędem elektrycznym przekłada się na lepsze osiągi i dynamikę jazdy.

CUPRA została wyposażona w dwusprzęgłową skrzynię biegów DSG pozwalającą na pewniejszą, szybszą i bardziej płynną zmianę biegu. Podczas podróży kierowca będzie mógł poczuć pełniejszą kontrolę nad jazdą, korzystając z łopatek skrzyni biegów zamontowanych przy sportowej kierownicy.

Design przygotowany na osiągi

Nadwozie CUPRA Leon jest rozwinięciem linii siostrzanego modelu SEAT-a, stworzonym z myślą o entuzjastach wysokich osiągów i sportowych wrażeń z jazdy. W pojeździe CUPRA zamontowano szersze wloty powietrza, 19-calowe koła w kolorze miedzi lub srebrnym (poza 245-konnym wariantem, wyposażonym standardowo w 18-calowe koła) oraz hamulce Brembo 370 mm o barwie miedzi. Akcenty kolorystyczne pojawiają się również na lusterkach bocznych kontrastującymi z barwą nadwozia. Zmodyfikowane elementy karoserii nie tylko pełnią funkcję estetyczną, lecz także poprawiają aerodynamikę samochodu. Nowa CUPRA Leon jest o 8% lepsza w tym aspekcie od modelu SEAT-a Leona w wersji Cupra.