Przeprojektowane 911 RSR – gotowe, by bronić mistrzostwa świata

Porsche wierzy, że nowiutkie 911 RSR (rok modelowy 2019) obroni tytuł w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA (WEC). Samochód wyścigowy z Weissach, zgodny z przepisami FIA GTE, stanowi całkowicie nowy projekt, względem poprzednika udoskonalony we wszystkich obszarach. Zastąpi on aktualne 911 RSR, z którym Porsche odniosło liczne sukcesy – w 2019 r. były to m.in. zwycięstwa w tabeli producentów i kierowców w mistrzostwach WEC, a także w długodystansowym klasyku Le Mans (Francja) oraz w wyścigach serii IMSA na torach Sebring i Road Atlanta (Petit Le Mans).

Porsche 911 RSR

Przy opracowywaniu nowego Porsche 911 RSR wykorzystano istotne spostrzeżenia zebrane podczas niezwykle pomyślnych startów jego poprzednika. „Od 2017 r. 911 RSR zapewniło nam ponad 20 klasowych zwycięstw w mistrzostwach świata, jak również w wyścigach długodystansowych na terenie Ameryki Północnej i Europy. Z bardzo dobrego samochodu chcieliśmy zrobić jeszcze lepszy – to było nasze zadanie, jeśli chodzi o rozwój. Inżynierowie Weissach doskonale się z niego wywiązali, i to pod każdym względem” – mówi Fritz Enzinger, wiceprezes Porsche Motorsport.

„Nigdy nie spoczywamy na laurach” – wyjaśnia Pascal Zurlinden, dyrektor fabrycznego oddziału GT Motorsport. „Przeprowadziliśmy dogłębną analizę wszystkich fabrycznych i prywatnych kampanii z udziałem Porsche 911 RSR. W szeregu przypadków nasi inżynierowie dostrzegli przestrzeń dla ulepszeń. W trakcie kolejnego trzyletniego okresu homologacji poczyniliśmy znaczące postępy w rozwoju naszego samochodu, szczególnie w złożonych obszarach, takich jak właściwości jezdne, efektywność, trwałość i łatwość serwisowania. Samochód jest nowy w 95%. Jedynymi komponentami, które przejęliśmy z poprzednika, są: reflektory, układ hamulcowy, sprzęgło, fotel kierowcy i części zawieszenia. Dotychczasowe testy przebiegły doskonale. Nie możemy się już doczekać pierwszych wyścigów mistrzostw WEC w sezonie 2019/2020”.