Rynek motoryzacyjny ulega dynamicznym zmianom w każdym roku, ale niektóre trendy i oszustwa sprzedawców używanych samochodów się nie zmieniają. carVertical, firma zajmująca się analizą danych motoryzacyjnych, opublikowała doroczny raport ze statystykami dotyczącymi branży automotive. Firma zbiera dane na temat pojazdów z różnych baz danych, wykorzystując kody VIN do generowania raportów z historii pojazdów. Wszystkie informacje zostały przygotowane na podstawie danych carVertical.
Statystyki uszkodzeń są naprawdę fascynujące: jeśli zsumować wartość szkód ze wszystkich raportów, to wyniesie ona 3 282 580 416 Euro. Ciekawe jest to, że nie wszystkie auta ulegają wypadkom równie często. Nie będzie wielkim zaskoczeniem fakt, że na czele listy znajduje się BMW – 47,77% wszystkich aut tej marki na rynku ma zarejestrowane uszkodzenia. Na drugim końcu spektrum znajduje się Fiat z 29,53% aut, które uczestniczyły w wypadkach i kolizjach.
Zgodnie z wygenerowanymi raportami z historii pojazdu, cofanie licznika to jeden z tych sposobów, które są najczęściej wykorzystywane, by oszukać kupujących. 18,5% wszystkich raportów wskazuje na możliwość ingerencji we wskazania licznika. To oznacza, że w sumie liczniki w sprawdzonych samochodach zostały cofnięte o 7 112 444 874 kilometry.
W 2021 złodzieje i podejrzani sprzedawcy nadal współpracują, wprowadzając na rynek kradzione auta. Najlepszym sposobem na uniknięcie takiego zakupu jest sprawdzenie historii samochodu. W ciągu ostatniego roku w raportach z historii pojazdu 672 samochody zostały oznaczone jako kradzione. Dane ujawniły, że najczęściej kradzionym samochodem była Škoda Octavia – odkryto 38 przypadków kradzieży. Z raportów wynika, że prawdopodobieństwo kradzieży Octavii jest 3,75 raza wyższe, niż to, że ktoś ukradnie BMW serii 3 Twojego sąsiada. A więc to właściciele Škody powinni być szczególnie ostrożni i dobrze dbać o swoje samochody.
Na podstawie raportów można stwierdzić, że BMW, Volkswagen i Audi są najpopularniejszymi markami aut. Razem stanowią aż 13% wszystkich samochodów sprawdzonych na tej platformie. Szczególną popularnością cieszy się BMW serii 3, którego dotyczy około 5% wszystkich raportów carVertical. VW Passat i Audi A4 są niewiele w tyle, a modele innych producentów zajmują dopiero miejsca na dalszych pozycjach TOP 15. Popularne modele na tej liście to także BMW serii 5, VW Golf, Audi A6, Škoda Octavia, Mercedes-Benz E-Class, Opel Astra, Mercedes-Benz C-Class, Ford Focus, Audi A3, BMW X5, Škoda Superb i BMW serii 1.
Wśród starszych sprawdzonych samochodów bezsprzecznie dominuje BMW. Aż 40,38% aut tej marki sprawdzonych w 2021 było wyprodukowanych w latach 1990-2010. Dla VW i Audi ten odsetek wynosił odpowiednio 14,56 i 19,97%. Z kolei na przykład w przypadku Citroëna, tylko 10,92% samochodów, dla których wygenerowano raporty, można uznać za wiekowe. A to nie jest jedyna wartość, która sprawia, że BMW wygląda kiepsko – aż 52,06% aut tego producenta wyprodukowanych po 2010 roku było uszkodzonych.
Przeczytaj pełny raport carVertical's ReDrive 2021 i poznaj więcej statystyk, ciekawostek i wiadomości z ostatniego roku. carVertical to marka IT budująca światowy rejestr historii pojazdów. Szybko rozwijająca się firma zatrudnia ponad 70 osób i działa na 25 różnych rynkach. W 2020 dochód carVertical wyniósł 8,5 miliona Euro, a w 2021 marka rosła dwukrotnie szybciej.
Strona internetowa AutoEFL wykorzystuje pliki cookie, które mogą być wykorzystywane przez firmy badawcze i reklamowe w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z serwisu.
Więcej informacji o plikach cookies.
Techniczne Pliki Cookies są wykorzystywane do prawidłowego działania portalu i bezpiecznej komunikacji zwrotnej z klientami. Ich użycie jest niezbędne do funkcjonowania serwisu autoefl.pl.
Nazwa | Wygaśnięcie | Opis |
Google Maps | 7 dni | Używamy Google Maps API, aby wyświetlać interaktywną mapę lokalizacji partnerów AutoEFL. Przy korzystaniu z Google Maps informacje na temat korzystania przez Ciebie z tej witryny internetowej (w tym na temat Twojego adresu IP) może być przekazana do serwerów Google w Stanach Zjednoczonych i tam może być przechowywana przez Google. |
Google Analytics | 24 miesiące | Używamy popularnego narzędzia analitycznego dostarczonego przez Google, aby wspierał nas w generowaniu statystyk serwisu, celem sprawdzenia poprawności wyświetalania stron oraz poprawy wygody użytkowników. Wyłączyliśmy tutaj funkcjonalność dotyczącą profilowania użytkowników oraz zbierania list marketingowych w celach remarketingowych. |
Analityczne Pliki Cookies pozwalają zbierać informacje o interakcjach oraz zachowaniach użytkowników w naszym serwisie.
Nazwa | Wygaśnięcie | Opis |
HotJar | 30 dni | Używamy narzędzia Hotjar do analizy zachowania użytkowników naszej stronie, celem jej optymalizacji pod kątem doświadczeń naszych użytkowników. |
Reklamowe Pliki Cookies służą do dostosowania reklam oraz treści wyświetlanych użytkownikowi na naszej stronie lub stronach naszych partnerów reklamowych.
Nazwa | Wygaśnięcie | Opis |
SALESmanago | 120 dni | SALESmanago to narzędzie służące do automatyzacji marketingu internetowego, która dostarcza rozwiązania wspierające nasze działania marketingowe w sieci internetowej. |
Google Ads | 540 dni | Korzystamy z Google Ads do gromadzenia informacji o aktywności użytkownika na autoefl.pl oraz w serwisach zewnętrznych, prezentujących nasze reklamy. |
Google Analytics | 730 dni | Google Analytics używamy do profilowania użytkowników oraz tworzenia list marketingowych wykorzystywanych później w działaniach remarketingowych. Wykorzystywane jest to głównie do lepszego kierowania reklam i dokładniejszego mierzenia skuteczności kampanii reklamowych. |
Społecznościowe Reklamowe Pliki Cookies służą dopasowaniu przekazu marketingowego w serwisach społecznościowych (social media).
Nazwa | Wygaśnięcie | Opis |
540 dni | Serwis autoefl.pl wykorzystuje plik cookie Facebooka, celem wyświetlenia reklam na Facebooku lub w sieci reklamowej Facebooka. Reklamy są wyświetlane tym użytkownikom, którzy wcześniej odwiedzili nasz serwis. | |
540 dni | Serwis wykorzystuje plik cookie Twitter, celem wyświetlenia reklam na Twitter lub w sieci reklamowej Twitter. Reklamy są wyświetlane tym użytkownikom, którzy wcześniej odwiedzili nasz Serwis. |