Samochody koncepcyjne Hyundai zapowiadają przyszłość

Niedawno Hyundai pokazał najnowszy koncept elektryczny Prophecy, który oddaje filozofię projektowania firmy o nazwie Sensuous Sportiness. Podobnie, jak w przypadku innych samochodów koncepcyjnych Hyundai, jego design jest zapowiedzią tego, jak mogą wyglądać przyszłe modele marki.

Samochody koncepcyjne umożliwiają producentom przekraczanie granic projektowania i realizację nowych pomysłów oraz stylów. Wielu producentów samochodów wykorzystuje modele koncepcyjne do sprawdzenia reakcji konsumentów i wdraża ich produkcji seryjnej.

W ostatnich latach Hyundai pokazał szereg samochodów koncepcyjnych, które zapowiadały design przyszłych modeli produkcyjnych.

     

2012 – Hyundai i-oniq

Podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie w 2012 roku zadebiutował Hyundai i-oniq, elektryczny sportowy hatchback ze zwiększającym zasięg silnikiem benzynowym. Zaprojektowany i opracowany w Europejskim Centrum Badawczo-Rozwojowym Hyundai, był pierwszym samochodem z charakterystycznym dla marki kaskadowym grillem.
 Projektanci Hyundai zdecydowali się na dynamiczne proporcje, tworzące estetyczny i funkcjonalny kształt nadwozia konceptu i-oniq. Jego design charakteryzuje się delikatnymi liniami i muskularnymi powierzchniami, łącząc w sobie cechy premium i sportowe.

Koncepcyjny i-oniq był zapowiedzią modelu IONIQ, który cztery lata później zadebiutował jako pierwszy na świecie samochód z trzema zelektryfikowanymi układami napędowymi.


Hyundai Intrado

2014 -Hyundai Intrado

Koncepcyjny Hyundai Intrado został zaprezentowany podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie w 2014 roku i wyznaczał nowy kierunek dla marki oddając jej wizję mobilności przyszłości. Intrado dowiódł, iż Hyundai wierzy, że zaawansowane technologie i inteligentny design mogą się łączyć, aby skuteczniej oddziaływać na kierowcę i pasażerów.
 Nazwa Intrado pochodzi od dolnej części skrzydła samolotu, która charakteryzuje się minimalną liczbą detali i wydajną aerodynamiką.