SEAT prezentuje nowego Leona

Wczoraj w zakładach Martorell SEAT zaprezentował całkowicie nową generację SEATa Leona. Hiszpański producent zainwestował 1,1 miliarda euro, aby umożliwić wprowadzenie na rynek auta ucieleśniającego wizję i wartości marki – z bardziej wydajnym systemem napędowym, innowacyjną łącznością z otoczeniem, udoskonaloną technologią wspomagania jazdy oraz przyciągającym wzrok designem.

     

 SEAT Leon FR Desire Red   

Nowy SEAT Leon

SEAT Leon jest kluczowym modelem w ofercie marki i punktem odniesienia dla całego segmentu, o czym świadczy sprzedaż pojazdów trzech poprzednich generacji na poziomie 2,2 mln sztuk. Czwarta odsłona modelu otwiera nowy rozdział w historii Leona.

– SEAT Leon to nasz bestsellerowy model, dlatego chcieliśmy sprostać oczekiwaniom jego fanów. Zainwestowaliśmy ponad 1,1 miliarda euro w opracowanie i produkcję nowej wersji, koncentrując się przede wszystkim na projekcie pojazdu i wyposażeniu zakładów – powiedział Casten Isensee, pełniący obowiązki Prezesa SEAT SA. – W 2019 roku pobiliśmy kolejne rekordy. Sprzedaliśmy ponad 570 tys. samochodów, największy wolumen w 70-letniej historii firmy. Ponadto osiągnęliśmy też najlepszy do tej pory poziom produkcji – z linii produkcyjnych w zakładach w Martorell zjechało ponad 500 tys. aut. Wkraczamy w 2020 rok z optymizmem – dodaje.


SEAT Leon FR Desire Red

Najnowszy SEAT Leon uosabia charakterystyczny język stylistyczny marki, łącząc temperament, elegancję i sportowy design z niespotykaną dojrzałością. Nowy model został zaprojektowany i wyprodukowany w zakładach SEAT-a w Martorell pod Barceloną.

     

 SEAT Leon FR Desire Red   

Design – udoskonalone proporcje i jeszcze odważniejsze wnętrze

Podstawę samochodu stanowi zaawansowana platforma MQB Evo, która zapewniła projektantom większą elastyczność w projektowniu, co przełożyło się na uzyskanie lepszych proporcji.

W wersji 5-drzwiowej nowy SEAT Leon ma 4368 mm długości (o 86 mm więcej w stosunku do poprzedniej generacji), 1800 mm szerokości (o 16 mm mniej) i 1456 mm wysokości (o 3 mm mniej). Rozstaw osi wynosi 2686 mm, czyli o 50 mm więcej niż w trzeciej generacji.

W wersji Sportstourer samochód ma 4642 mm długości (o 93 mm więcej w stosunku do poprzedniej generacji), 1800 mm szerokości (o 16 mm mniej) i 1456 mm wysokości (o 3 mm mniej). Rozstaw osi jest identyczny jak w wersji 5-drzwiowej.