Sportowo-terenowe Lamborghini Huracan Sterrato debiutuje na targach Art Basel w Miami

Automobili Lamborghini prezentuje nowego Huracana Sterrato na targach Art Basel w Miami. Pierwszy supersportowy samochód został zaprojektowany z myślą o maksymalnej przyjemności z jazdy na szutrowych nawierzchniach.

     

Lamborghini Huracan Sterrato

Huracán Sterrato oferuje zoptymalizowaną dynamikę jazdy, zapewniając doskonałą kontrolę na każdej nawierzchni, od autostrady po drogi szutrowe. W porównaniu z Huracánem EVO, Sterrato jest wyposażony w zaktualizowaną wersję systemu LDVI (Lamborghini Integrated Vehicle Dynamics), skalibrowane ustawienia trybów STRADA i SPORT oraz nowy, przeznaczony do warunków o niskiej przyczepności, RALLY.

   – Wierni naszym wartościom jako wizjonerska, odważna i niekonwencjonalna marka, otwieramy nowe możliwości doznań z jazdy dzięki modelowi Sterrato, który stanowi radykalną interpretację koncepcji supersamochodu sportowego – skomentował Stephan Winkelmann, prezes i dyrektor generalny Lamborghini.

Sterrato i jego sportowo-terenowy charakter

Huracán Sterrato został wyposażony w 5,2-litrowy silnik V10 o maksymalnej mocy 610 KM i momencie obrotowym 560 Nm (przy 6500 obr./min.), połączony z 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów i elektronicznie sterowany napęd na wszystkie koła z tylną blokadą mechanizmu różnicowego. Zaprojektowany z myślą o zapewnieniu optymalnych osiągów na nieutwardzonych i piaszczystych nawierzchniach, przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,4 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 260 km/h.

    – Dzięki koncepcji Sterrato połączyliśmy wrażenia za kierownicą supersamochodu sportowego i radość z jazdy samochodem rajdowym — wyjaśnił Rouven Mohr, dyrektor techniczny Lamborghini. – Modele Lamborghini zawsze dostarczają emocji, Sterrato wznosi je na nowy poziom.

Nadwozie już na pierwszy rzut oka wyraża ideę, która przyświecała inżynierom Lamborghini przy projektowaniu modelu Sterrato. Prześwit został zwiększony o 44 mm w porównaniu z Huracán’em EVO, podobnie jak rozstaw kół przednich (+30 mm) i tylnych (+34 mm). Ponadto, wzmocniono podwozie m.in. o przednią aluminiową osłonę, tylny dyfuzor i solidne nadkola. Tylny wlot powietrza nie tylko podkreśla sportowy charakter modelu, ale także dostarcza czyste powietrze do silnika podczas jazdy po zakurzonych trasach.