Subaru zaprezentowało w Chicago Auto Show całkowicie nowy model Crosstrek na rok modelowy 2024. Nowy Crosstrek oferuje lepsze osiągi, ulepszone funkcje bezpieczeństwa i zaktualizowaną technologię multimedialną i będzie dostępny w poziomach wykończenia Base, Premium, Sport i Limited.
Trzecia generacja kompaktowego SUV-a łączy w sobie całkowicie nowe wzornictwo zewnętrzne i wewnętrzne z nowym, sztywniejszym podwoziem, aby zapewnić przyjemną i komfortową jazdę zarówno na drodze, jak i w terenie.
Crosstrek zadebiutował 12 lat temu i szybko stał się najszybciej sprzedającym się pojazdem w historii Subaru of America, z ponad milionem sprzedanych sztuk. W 2022 roku Crosstrek był liderem pod względem wielkości sprzedaży z wynikiem 155 142 sztuk rocznie, osiągając najlepszy rok w historii. Sukces Crosstreka to zasługa jego obszernej przestrzeni pasażerskiej i ładunkowej, obszernej listy standardowych i dostępnych funkcji, wszechstronności i możliwości: wszystko to w kompaktowym SUV-ie w konkurencyjnej cenie.
Crosstrek 2024 został zaprojektowany wokół koncepcji użyteczności i sportowego charakteru, które nadają się do aktywnego stylu życia. Prześwit 8,7 cala we wszystkich modelach Crosstrek jest większy niż w wielu SUV-ach, a mimo to zachowuje komfortowo niską wysokość wejścia dla pasażerów z przodu i z tyłu.
Standardem we wszystkich modelach jest zmodernizowany system symetrycznego napędu na wszystkie koła (Subaru Symmetrical AWD) z szybszym czasem reakcji, bardziej zwinnym prowadzeniem i lepszą kontrolą zarówno na drodze, jak i w terenie. Wybierana przez kierowcę funkcja X-MODE z systemem kontroli zjazdu ze wzniesienia maksymalizuje kontrolę nad kołami na śliskich powierzchniach i stromych wzniesieniach. W wersjach wyposażenia Sport i Limited dostępna jest dwufunkcyjna funkcja X-MODE, która zwiększa możliwości działania w szerszym zakresie warunków. Wszystkie modele są wyposażone w system Incline Start Assist, który na krótko przytrzymuje pojazd, gdy kierowca wycofuje się z zatrzymania na wzniesieniu.
Wszechstronny Crosstrek posiada składane w stosunku 60:40 oparcia tylnych siedzeń. Po złożeniu obu oparć przestrzeń ładunkowa może powiększyć się do 54,7 stóp sześciennych przestrzeni użytkowej. Otwór tylnej bramy o szerokości 41,0 cali i niewielkiej wysokości podnoszenia umożliwia łatwy załadunek i rozładunek. Standardowe punkty mocowania stałych poprzeczek (oraz standardowo podnoszone relingi dachowe w wersjach Premium i wyższych) zwiększają możliwości przewożenia ładunku podczas przygód właścicieli.
Modele Base i Premium są wyposażone w 2,0-litrowy 4-cylindrowy silnik SUBARU BOXER® z bezpośrednim wtryskiem, który generuje moc 152 KM i 145 lb.-ft. momentu obrotowego. W wersji Sport i Limited silnik BOXER o pojemności 2,5 litra dostarcza 182 KM i 178 lb.-ft. momentu obrotowego. Standardem we wszystkich poziomach wykończenia jest przekładnia Lineartronic CVT (Continuously Variable Transmission), która zapewnia płynniejsze i cichsze działanie. W wersjach Premium, Sport i Limited dostępny jest tryb manualny z łopatkami przy kierownicy, które umożliwiają kierowcy sterowanie skrzynią biegów za pomocą ośmiu zaprogramowanych przełożeń.